850 автомобила на столичния градски транспорт вече пътуват с отличителния знак на кампанията за повече уважение между шофьорите и дават личен пример за толерантност между малките и големите на пътя. Над 60 000 стикера за автомобили с посланието „Аз съм толерантен, а ти?” ще бъдат разпространени в София и страната чрез частни фирми и организации, както и като вложки във вестници и списания. Стикерите са отличителният знак на националната кампания „Малки и големи заедно на пътя”, която апелира за повече уважение и повишаване на безопасността по българските пътища.
Инициативата стартира през март по идея на Волво Тръкс под патронажа на Министъра на транспорта, съобщенията и информационните технологии Александър Цветков с подкрепата на КАТ, Столична община, браншови организации на превозвачите и медии. Като част от нея се издава и брошура с полезни съвети към водачите на леки автомобили, камиони, мотоциклети, велосипедисти и пешеходци с фокус върху спецификите на движението на всеки един от тях.
„С готовност ще предоставим стикери както за градския транспорт в други големи градове, така и на всички организации, които решат да се включат в инициативата”, обясни Александър Санин, Управител на Волво България. „Толерантността на пътя и отговорността към човешкия живот е задължение на всеки един от нас. Поставянето на стикер е начин да си напомняме взаимно, че малките жестове на пътя са от голямо значение, но най-важен е личният пример, който даваме в ежедневието”, категоричен е той.
В инициативата вече се включиха и редица водещи компании у нас, като разпространиха стикерите за толерантност сред персонала си и ги залепиха на фирмените си автомобили. Сред тях са медии, транспортни фирми, компании в сферата на телекомуникациите и IT услугите. Първите, които се присъединиха, са Мусала Софт, Радио СВ Такси, Топлофикация София и Овергаз.
Кампанията за толерантност „Малки и големи заедно на пътя” от дни се популяризира и чрез група във Facebook, към която вече са се присъединили близо 300 души. Групата на толерантните шофьори дава полезни съвети за водачи на леки и товарни автомобили и също е начин за заявяване на съпричастност с националната кауза.
Националната кампания „Малки и големи заедно на пътя” е инициатива на Волво Тръкс, която обединява усилията на широк кръг правителствени, неправителствени организации и лидери на обществено мнение за насърчаване на взаимното уважение между шофьорите на леки и тежкотоварни автомобили в България. Кампанията е подкрепена от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Столична община, Център за градска мобилност, КАТ, ИА „Автомобилна администрация”, Българската асоциация на застраховани и пострадали при катастрофи, браншови организации и съюзи на превозвачите у нас, медии.
Официалният старт на кампанията бе даден на 18 март 2011 г. заедно с образователна акция на КАТ. Откриването на Мото сезон 2011 г също протече под наслов „Малки и големи заедно на пътя”, като до края на годината ще бъдат проведени още редица събития в подкрепа на безопасността по българските пътища. „Малки и големи заедно на пътя” продължава да бъде отворена към всеки, които иска да се включи в идеите на кампанията. Проектът е пряко свързан с глобалната политика на Волво Тръкс за повишаване сигурността на пътя. Безопасността, заедно с качеството и грижата за околната среда, е основна корпоративна ценност на компанията.