Аlfa Romeo подготвя вълнуващ конкурент на третата серия на BMW за cледващата година с възстановяването на модела си Giulia, един от вариантите на която с известната емблема на марката четирилистна детелина /Quadrifoglio/ ще предложи на собственика си мощта на цели 300 кончета.
Новата Giulia трябва да наследи модела 159 и във външността си ще следва дизайнът, наложен вече с модела MiTo, реинтерпретиран с новата Giulietta и ще продължи традицията на старата италианска марка да предлага вълнуващи и спортни по възможности модели.
Отличителните черти на марката се виждат и в новия автомобил - акулоподобен "нос", подчертан от LED-светлините, вътре таблото ще е изчистено и спортно. Хот-вариантът Quadrifoglio ще има допълнителен аеродинамичен кит, 19-цолови лекосплавни джанти и традиционната емблематична четирилистна детелина от двете си страни.
Доста се шири мнението, че новата Giulia може би ще бъде със задно задвижване, но според заслужаващи доверие източници, това ще се случи едва при следващото поколение на колата. Засега новата Giulia ще използва удължена платформа на Giulietta, нещо което ще е в сила и за идващият нов SUV на Alfa.
Колата ще предлага върхово за класа си поведение на пътя и заради новата система за контрол на поведението Active Roll Control. Tя ще контролира автоматично работата на пружините и амортисьорите при динамичните натоварвания в завоите. Програмата за контрол Active Damping ще има две нива за избор от водача - "comfort" и "agility" /бързина/. Пакета от нови програми в помощ на водача довършва включваема от него програма, която вече видяхме при MiTo и Giulietta, за твърдостта на волана и реакцията на педала на газта.
Двигателите на новия модел Giulia ще са подчинени на напредничавата технология на Fiat MultiAir и ще са в широк диапазон - от 1.4-литровия турбо на Giulietta /120 или 170 к.с./ до този на Brera - 200 к.с. 1750 TBi. Дизеловите двигатели ще са от серията JTD с мощности от 105 до 200 к.с.
Tоп-вариантът Quadrifoglio ще се задвижва от модифициран вариант на двигателя на Chrysler - Pentastar 3.3 л, бензин V6, подобрен с технологията MultiAir и с директно впръскване на горивото, което му осигурява по-висока мощност и по-ниски нива на емисии на CO2.