Според данните на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България, през първите два месеца на година в страната са били продадени 4645 нови превозни средства. За същия период на миналата година, резултатът е бил 9290 единици, информира auto-press.net.
4450 от реализираните през периода януари- февруари превозни средства са били леки и лекотоварни автомобили, докато през първите два месеца на 2008 година показателят е бил 8605 единици. Общо 14 марки могат да се похвалят с трицифрени продажби за периода, като челната позиция е за Volkswagen с 555 продажби.
В челната десетка влизат още Citroen- 471 ед., Ford- 467 ед., Toyota- 334 ед., Opel- 321 ед., Peugeot- 314 ед., Dacia- 271 ед., Skoda- 262 ед., Chevrolet- 128 ед., и Nissan- 111 ед. След това се подреждат BMW (110), Mercedes (107), Renault (103) и Audi (102).
Освен при леките и лекотоварните автомобили, сериозен спад се наблюдава и в търсенето на мотоциклетите и автобусите и камионите. Пониженията са съответно от 35 единици до 14 единици (2008 срещу 2009 година) и от 685 единици до 195 единици.