Точно преди седмица Brabus представи базирания на S 600 SV12 R. Сега е ред и на новата E-класа да падне под ножа на „придворния” тунер.
E V12 получава популярния V12 с увеличен на 6,3 литра работен обем. При SV12 R той генерира 750 к. с., но под капака на E-класата изяло преработеният мотор достига максимална мощност от 800 к. с. и въртящ момент от 1420 Nm (ограничен по електронен път на 1100 Нм). За съжаление от Brabus не публикуват подробности за мофификациите, довели до тези страховити динамични характеристики, но едни от „виновниците” са новата изпускателна система с четири накрайника, ревизираната електроника и рам системата за отвеждане на въздуха към смукателнте колектори.
За да усмири звяра под капака на E V12, Brabus оборудва заводската E-класа с напълно регулируемо спортно окачване, нови стабилизиращи щанги, високоефективна спирачна система и черни 19-цолови олекотени колела с гуми 255/35 за предната ос и 285/35 за задната.
Аеродинамичният пакет на Brabus включва нови брони, агресивни възуховоди на предните калници, раздути прагове и уникални панели, които покриват колелата на задния мост. Крилото на капака и карбоновият дифузор завършват оптимизираната аеродинамика на E V12, а светодиодните светлини в праговете, предната броня и калниците допълват оптичния пакет.
Какъв е крайният резултат? Ускорение от място до 100 км/ч за 3,7 секунди, до 200 км/ч за 9,9 секунди, до 300 км/ч за 23,9 секунди и максимална скорост от 370 км/ч. Динамичните показатели говорят достатъчно сами по себе си, защото E V12 е един от най-бързите серийни автомобили въобще. При това разходът на гориво в комбиниран цикъл по данни на Brabus е само 15,7 литра (372 гр/км CO2).
В интериора на E V12 впечатление правят черната кожена тапицерия, апликациите от алкантара и карбон, както и разграфеният до 400 км/ч скоростомер.
От Brabus E V12 ще бъдат произведени точно десет бройки, като базовата цена е 600 000 евро.