Не са много компаниите, които имат кураж да модифицират автомобил като Ferrari Enzo, особено що се касае до силовия тунинг. Още по-малко са тези, които могат да достигнат до нивото на Edo Competition.
Немският тунер е кръстил поредното си творение с многозначното XX. Какво се крие под двата хикса? На първо място нови цилиндри от стомана, бутала, колянов вал, титаниеви пружини за клапаните, както и титаниеви мотовилки. Промените по периферията също са впечатляващи – нови маслена охладителна система, изпускателни колектори, спортен въздушен филтър, система за охлаждане на горивото, маслена помпа и система за насочване на въздушния поток към двигателя. Като прибавим към тях спортния съединител и изработената от стомана изпускателна система, чийто тон се регулира директно от купето, получаваме краен резултат от 800 „коня”.
Максималният въртящ момент на 6,3-литровия V12 достига 780 Нм, което прави потеглянето за спринтовата дистанция от 0 до 100 км/ч твърде тежка задача. Въпреки това времето, необходимо за изпълнението й, е сведено до 3,2 секунди. Ако имате налични 19, стрелката на скоростомера може да достигне 300 км/ч, а ако нямате достатъчно разсъдък, за да спрете да натискате десния педал, тя ще се успокои едва при 380 км/ч.
При подобни динамични показатели няма как спирачната система да остане в първоначалния си вид. Новите керамични спирачки с диаметър от 396 мм на предната ос и 360 мм на задната представляват отговорът на Edo Competition. Те се подават срамежливо зад 19-цоловите предни и 20-цоловите олекотени колела, обути в гуми на Michelin (265/35 ZR 19 и 335/30 ZR 20). В кокпита се подава информация в реално време за температурата и налягането на всяка една от тях. Спортното регулируемо окачване допълва цялостната картина.
От Edo Competition обещават на платежоспособните си клиенти и специална диета за Ferrari Enzo, която ще стопи приблизително 100 кг от общото тегло на заводския модел.Подробности за цената на XX пакета обаче не са публикувани.