Френският автомобилен гигант Renault съобщи, че продажбите на групата през изминалата година са се увеличили с 14% в сравнение с 2009 година и са достигнали рекордното ниво от 2.6 милиона единици. При всяко едно от подразделенията на компанията- Renault, Dacia и Renault Samsung Motors, се отчитат подобрения в продажбите.
От Renault коментират, че в резултат на силното представяне през изминалите 12 месеца, компанията се е изкачила едно място и вече заема втората позиция по отношение на продажбите на леки и лекотоварни автомобили. Само при лекотоварните, фирмата е едноличен “господар” с пазарен дял от почти 16%.
При леките и рекотоварните автомобили, Renault Group приключва 2010 година с пазарен дял от 3.7% и ръст в продажбите от 14% до ниво от 2 625 000 автомобила. Предишното най-добро постижение на групата е от “далечната” 2005 година и е 2 535 000 единици. При леките модели, Renault Group отчита 4.4% пазарен дял, увеличение в новите регистрации от 12.8% и финална реализация от 2 293 000 коли.
На европейския пазар, който се сви с 3.6% през изминалата година, Renault Group отчита увеличение в пазарния си дял от 1.1% и 7.4% в продажбите си (1 642 000 единици). Извън територията на родния ни континент, групата записва подобрение в новите си регистрации от 26% до 983 000 автомобила. Това се равнява на 37% от общите, при положение, че за 2009 година, показателят е бил 34%.
Основните “виновници” са стабилното представяне на всяка една от марките на Renault Group са новото поколение на Megane, Duster и луксозният SM5. Марката Renault отчита увеличение в продажбите си от 14% в сравнение с 2009 година (3% пазарен дял), а при Dacia новите регистрации са +12% (1.6% глобален пазарен дял, над 4% във Франция).