1. Novsport
  2. Автоновини
  3. Hyundai демонстрира технологията Blue DriveTM в Париж

Hyundai демонстрира технологията Blue DriveTM в Париж

Корейският автомобилостроител Hyundai показа последните попълнения в постоянно нарастващата колекция от екологични автомобили на тазгодишното издание на автосалона в Париж.

Hyundai демонстрира технологията Blue DriveTM в Париж
Корейският автомобилостроител Hyundai показа последните попълнения в постоянно нарастващата колекция от екологични автомобили на тазгодишното издание на автосалона в Париж. Новият ix20 Blue и хибридната концепция ix35 направиха световната си премиера на форума във френската столица, за да се присъединят към четирите автомобила (i10 Blue, i20 Blue, i30 Blue concept и ix35 Blue), които вече са част от революционната програма Blue DriveTM. Тази инициатива води уверено компанията към постигане на целта й да стане световен лидер в областта на екологичните технологии сред автомобилопроизводителите.
Екологичните варианти в моделната линия Blue DriveTM включват редица реални модификации, които увеличават още повече впечатляващи с природосъобразността си характеристики, стандартни за автомобилите на компанията. Подобренията са осъществени без да се правят компромиси с динамиката, надеждността или удоволствието от управлението на колите, което превръща моделите Blue DriveTM в предпочитан избор за съвременните шофьори.

Задвиждащи системи

Всички тези модели използват най-новата енергоспестяваща технология за задвижване, разработена от развойните центрове на Hyundai в Република Корея и в Европа. Новите двигатели 1,0-литров Kappa (бензинов) и 1,7-литров U2 (дизелов) например са оборудвани с множество подобрения с екологична насоченост като високо-ефективно двигателно масло, което намалява значително триенето, двойна система за изменение на фазите на газоразпределение, подобрена ефективност на изгарянето, оптимизация на предавателното отношение и на контрола на двигателя, за постигане на по-висока ефекстивност на агрегата.
Впечатляваща промяна от гледна точка на шофьора е използването на системата стоп-старт при празен ход на автомобила (ISG). Тази новост спира двигателя когато колата е спряла и скоростния лост е в свободно положение и го задейства отново при натискане на съединителя. Тя е особено ефективна за намаляване на вредните емисии и разхода на гориво в натоварения градски трафик.

Към системата ISG Hyundai прибавя и система за управление на алтернатора, която увеличава възстановяването на енергия при спиране и осигурява по-добро ускорение, минимализирайки натоварването на електрогенератора.

Намалено съпротивление при движение

В новите модели от Blue DriveTM гамата са приложени и технологии за подобряване на аеродинамиката зао намаляване на съпротивлението при търкаляне.

Под купето на i30 Blue са сложени панели, покриващи частите, които създават по-голямо въздушно съпротивление при обикновените модели и така увеличават разхода на гориво. При някои модели е намалено съпротивлението на накладките върху дисковете и са сложени гуми с ниско съпротивление при търкаляне, налягането в които е по-високо.

Отвън автомобилите приличат на „стандартните” аналогични модели, но лесно могат да бъдат отличени от тях по емблемата и цвета на купето. Специално лого в задната част показва, че те принадлежат към семейството на Blue DriveTM . Всички те са боядисани в един и същ отенък на цвета Lavender Blue и имат еднакви атрактивни графики по купето.

Истински претенденти

Новият i10 Blue, който излиза на пазара в края на 2010 е оборудван с новия изключително ефективен 1,0-митров бензинов двигател Kappa, който осигурява максимална мощност от 69 к.с. при по-ниски обороти – 6 200 об/мин, максимален въртящ момент от 94.1Нм и е снабден със ситема за изменение на фазите на газоразпределение (CVVT). Чрез подобряване на аеродинамиката на автомобила и на задвижващата система емисиите на CO2 i10 Blue са намалени до едва 99г/км.

Новият i20 Blue е задвижван от впечатляващия1,4-литров дизелов двигател U2, проектиран и разработен в развойния център на Hyundai в Рюселхайм, Германия. Той осигурява максимална мощност от 75 к.с. при едва 4 000 об/мин и максимален въртящ момент от 221 Нм. Този двигател е куплиран с най-новата шестстепенна механична скоростна кутия и емисиите му на CO2 са едва 98 г/км. Предвижда се i20 Blue да се качи на конвейра през 2011.

Hyundai планира за пусне напълно новия ix20 Blue в продажба едновременно със стандартния модел до края на тази година. Той също е оборудван с 1,4-литровия дизелов двигател U2, свързан с шестстепенна механична скоростна кутия. При него емисиите на CO2 са 114г/км – едни от най-ниските в сегмента на MPV.

Концепцията i30 Blue също използва 1,4-литровия дизелов двигател U2, който осигурява вощност от 90 к.с. при 4 000 об/мин и въртящ момент от 240 Нм. Той е куплиран с шестстепенна механична скоростна кутия с оптимизирано предавателно отношение – една от най-новите разработки на Hyundai за намаляване разхода на гориво. Подобрените показатели на двигателя, съответстващи на тези на 1,6-литров дизел са постигнати чрез промени в електронния модул за управление (ECU) и използването на водна помпа с променлив режим на работа, изключвател на електрогенератора и високоефективен алтернатор. Емисиите на CO2 от едва 94 г/км ще наредят автомобила сред най-привлекателните предложения за потребителите.

Новият ix35 Blue, чието произдовство започва в края на 2010 се предлага с изключително впечатляващия показател емисии на CO2 от едва 135 г/км, който го превръща не само в претендент за лидерството по екологичност при SUV-моделите от С-сегмента, но и в достоен съперник на много хечбек-модели от С-сегмента. Новият 1,7-литров дизелов двигател U2, който също е проектиран и разработен в центъра в Рюселхайм, осигурява максимална мощност от 115 к.с. при 4 000 об/мин и максимален въртящ момент от 260Нм. Той също е куплиран с номата шестстепенна механична скоростна кутия.


Същият двигател, подпомаган от 5-киловатов електромотор задвижва концептуалния модел ix35 hybrid, който се отличава с впечатляващите емисии на CO2 от едва 117 г/км. Той също е куплиран с шестстепенната скоростна кутия на Hyundai, а хибридната система е допълнена от множество Blue DriveTM разработки като високоефективен турбокомпресор с променлива геометрия (VGT), намалено съпротивление на триещите се части на двигателя, пълно покритие на долната част на купето за по-добра аеродинамика, системата ISG и гуми с ниско съпротивление при търкаляне. 

Хакинен сравни Формула 1 с тенис

На корта Хамилтън би имал предимство, смята бившият пилот

Себастиен Ожие спечели осма титла във WRC след триумф в Рали Монца (ВИДЕО)

Французинът имаше сериозен късмет, след като още в първата отсечка докосна един от бетонните блокове на множеството шикани по виражите на „Монца“

Евънс с минимален аванс пред Ожие на Рали Монца (ВИДЕО)

Трети след първите седем отсечки се движи Тиери Нювил

Автомобилна федерация на България отговори ударно на ММС

Вижте истината, с подпис и печат…

Нювил води със 7 десети на Еванс в Каталуня (ВИДЕО)

Състезанието приключи за Такамото Кацута, който блъсна своя Yaris в крайпътна мантинела

Мартин Чой: Не очаквах подиума, но съм много щастлив и още ме държат емоциите

Българинът отчете най-успешния сезон в кариерата си

Спортът и мачовете по телевизията днес

Вижте неделната програма

ОБЗОР: След първия ден на рали „Стари Столици“ (ВИДЕО+СНИМКИ)

Мартин Сурилов и Здравко Здравков над всички след 4-те отсечки в събота

27 екипажа са заявили участие на рали "Стари столици"

Последният кръг от националния шампионат ще се състои на 9 и 10 октомври