Компанията MML Sports, чието ядро има „вина“ за успехите на Mitsubishi в световния рали шампионат, представи своята интерпретация на новия Lancer от група N.
„Десетката“ ще се подготвя в производствените помещения, използвани навремето от Ralliart Europe и Mitsubishi World Rally Team. Фабриката бе затворена през 2005 година, когато Mitsubishi прекрати програмата си във WRC, но благодарение на Джон Истън, бившият оперативен директор на Ralliart Europe, продължи да функционира под името на MML Sports.
След като Истън се настани в Уорикшир, заедно с малък екип, предимно хора от Ralliart Europe, започна да поддържа осемте заводски Mitsubishi Lancer WRC05, които в момента се използват от частни тимове. Новата цел на MML Sports обаче е да подготви свой собствен автомобил от група N, в случая Lancer Evo X, и да си отвоюва името на най-сполучливия препаратор на Mitsubishi.
„Решихме да направим собствена версия на Evo X, тъй като имаме голям опит в Световния рали шампионат, както в група A, така и с настоящите WRC автомобили“, коментира Истън за официалния сайт на световния шампионат. „Просто трябваше да го приложим в група N и го направихме. Мисля, че това ще бъде най-добрият Evo X от група N.“
„Решихме да направим собствена версия на Evo X, тъй като имаме голям опит в Световния рали шампионат, както в група A, така и с настоящите WRC автомобили“, коментира Истън за официалния сайт на световния шампионат. „Просто трябваше да го приложим в група N и го направихме. Мисля, че това ще бъде най-добрият Evo X от група N.“
„Нашата цел от самото начало е да създадем автомобил, който е бърз, надежден, но и с оглед на настоящата ситуация, евтин. Тази версия на Evo X вероятно ще струва около 120 000 паунда, което я прави напълно конкурентна на останалите представители в категорията и значително по-евтина от Super 2000 автомобилите.“
MML Mitsubishi Lancer Evo X е базиран на серийния Lancer RS. Тестовете ще започнат през март, а за тях ще отговаря бившият тестови пилот на Mitsubishi World Rally Team Ласи Лампи.
Междувременно стана ясно, че стипендиантите на Pirelli и ФИА, които ще получат програма от шест старта в P-WRC през тази година, ще карат също Mitsubishi Lancer Evo X, но подготвени от Ralliart Italia.
Новата „десетка“, която получи хомологация в началото на август миналата година, на този етап изостава като скорост спрямо своя предшественик Mitsubishi Lancer Evo 9. Дали версията на MML Sports ще наклони везните в нейна полза, предстои да видим през април, за когато е планиран дебютът й.