1. Novsport
  2. Автоновини
  3. Кросоувърът EX на Infiniti вече е дизелов двигател

Кросоувърът EX на Infiniti вече е дизелов двигател

Първият дизелов кросоувър на Infiniti притежава силата да победи всеки конкурент в класа си и вдига летвата за подобрения и безопасност на автомобилите с дизелов двигател и достига най-ниските нива на вредни емисии за Infiniti досега

Кросоувърът  EX на Infiniti вече е дизелов двигател

Първият дизелов кросоувър на Infiniti притежава силата да победи всеки конкурент в класа си и вдига летвата за подобрения и безопасност на автомобилите с дизелов двигател и достига най-ниските нива на вредни емисии за Infiniti досега. 

EX30d отправя ново предложение от висока класа към пазара, благодарение на обявените днес цени, конкуриращи еквивалентните модели с бензинов двигател. На пазара от юли, осем от всеки десет продадени EX се очаква да бъдат дизелови модели. 
Водеща в гамата си, новата версия GT Premium е стандартно оборудвана с редица новаторски технологии за безопасност, налични за пръв път в модел на Infiniti в Европа. Това включва функции, които връщат автомобила в правилната лента и предупреждават водача за възможен сблъсък – характеристики, които някои компании не предлагат на каквато и да е цена.
Въпреки по-големия въртящ момент от мощния бензинов V8 двигател на Infiniti и произтичащото от него впечатляващо поведение на пътя, EX30d има по-нисък разход на гориво и емисии на CO2 от бензиновите модели EX, като e запазен спортният стил и явната притегателна сила за водача, с които EX вече е известен. 
Основните характеристики, които ще удовлетворят както разума, така и сърцето, включват: 
550 Nm въртящ момент при само 1750 rpm
8,5 l / 100 km комбиниран разход
ускорение от 0 до 100 km/h за 7,9 секунди
224 g/km емисии на CO2
Цена от 90 100 лева с ДДС
 Пиезоинжекционният 3-литров V6 дизелов двигател, осигуряващ това изключително богатство от възможности, е създаден да удовлетвори безкомпромисните изисквания на клиентите на Infiniti. Със своите 175 kW (238 к. с.) първият в историята дизелов двигател на Infiniti съперничи на всеки турбодизелов двигател в този клас. Огромният му въртящ момент е най-добрият в класа, гарантиращ атлетична мощ без усилия. 
Двигателят V6 има единствен по рода си блок от олекотен сив чугун (CGI) – решение осигуряващо и едно от най-големите преимущества на EX30d – неговото изящество. Плод на огромни инженерни усилия, V6 поставя нов стандарт при дизеловите двигатели в класа си за ниско ниво на шум и вибрации. Той дори е изработен така, че да звучи като спортен бензинов двигател.
EX30d е допълнен в наскоро разширената EX серия с по-луксозния модел EX30d GT и новата първокласна версия GT Premium, налична в гамата EX за пръв път. Разработени в отговор на очакванията на клиентите, моделите GT Premium включват стандартно най-усъвършенстваните за марката функции за безопасност и удобство и задават нов критерий в значението на луксозните кросоувъри. 
Както бензиновите варианти, всеки дизелов модел EX е изключително добре оборудван. Серията EX30d включва стандартна седемстепенна автоматична скоростна кутия с адаптивен контрол на смяната (ASC), задвижване на всички колела с активно разпределение на въртящия момент, ксенонови предни светлини за завиване, система за подпомагане на паркирането на преден и заден ход, 18-инчови алуминиеви джанти, боя Scratch Shield с възстановяване на малките драскотини, електрически регулируеми предни седалки, електрически сгъваеми задни седалки, круз контрол и аудио система със 7 високоговорителя, чейнджър за 6 компактдиска, MP3 декодер, Aux вход и Bluetooth за свързване на мобилни устройства. 
Към EX30d GT са добавени кожена тапицерия, електрическа седалка на водача с 10 посоки на регулиране и запаметяване, електрическа седалка на навигатора с 8 посоки на регулиране, електрически регулируем волан, подгряване на предните седалки, изводи на климатичната инсталация в задната част и закачалка за дрехи. 
Новият EX GT Premium, предлаган в дизелов EX30 и бензинов вариант EX37, съчетава функциите на GT с технологии от новаторския Safety Shield на Infiniti, като интелигентен круз контрол (ICC) в пълния скоростен диапазон, интелигентен спирачен асистент (IBA) и предупреждение за челен удар (FCW). 
ICC осигурява безопасна дистанция до автомобила отпред, докато работи круз контролът. Когато круз контролът не работи – през повечето време за болшинството от водачите – комбинацията от IBA и FCW остава постоянно в готовност, като не само предупреждава водача за недостатъчна дистанция до автомобила отпред, но и подготвя мощната пълнодискова спирачна система за рязко спиране, ако се наложи. 
Като допълнение към безопасността, само за дизеловите модели в стандартния пакет на EX30d GT Premium е включена система за предупреждение при напускане на лентата (LDP), която се предлага в Европа за пръв път. За разлика от конкурентните системи, които само предупреждават водача, ако автомобилът излезе от определена лента на движението, LDP на Infiniti предупреждава, но в краен случай взима мерки, ако предупреждението не бъде спазено. Леко натискане на спирачките от едната страна връща автомобила в правилната лента. LDP работи само над 70 км/ч и автоматично се изключва при използване на мигачите. Системата може да се изключи и от водача по желание.

Всеки модел GT Premium включва също система за видео наблюдение на 360˚ около автомобила бзор (AVM), както и всепризнатата сателитна навигационна система Connectiviti+. Четирикратно по-бърз от предишната сателитна навигация с DVD диск, 30-гигабайтовият твърд диск предлага максимална опростеност и обогатена функционалност – включително триизмерни графики върху сензорния екран с висока разделителна способност, достъп до туристическа информация в Michelin Green Guide и кулинарния справочник Red Guide, както и автоматични предупреждения за фиксирани камери за наблюдение (не се предлага за всички пазари). Вместо чейнджър за шест компактдиска, Connectiviti+ предлага 10GB Music Box за съхранение на музика, еквивалентна на около 300 компактдиска. 
Очаква се новите версии GT Premium да станат най-продаваните модели на Infiniti в Европа. 
Новата структура на спецификациите, която ще се приложи към всички гами на Infiniti, отговаря на пазарните изисквания и се изразява в по-малко опции с допълнително заплащане. Опциите при EX сега са съсредоточени върху Bose® Premium Sound System с 11 високоговорителя (само с Connectiviti+), люк и релси на покрива. 
Цените за пълната гама модели EX за 2010 г. са: 
EX37    89 900
EX30d    90 100
EX37 GT   93 400
EX30d GT   93 600
EX37 GT Premium 102 000
EX30d GT Premium   103 200
 Дизеловите модели могат да се познаят по променения профил на предната броня с допълнителни въздухозаборници, съобразени с различните изисквания за охлаждане на новия двигател. Това е единствената външна промяна, която цели да запази отличния външен вид на първия по рода си спортен кросоувър.
Със спортен вид и предизвикателност за водача, луксозни подобрения, революционни функции за безопасност и понижен разход и емисии на CO2, новите дизелови модели EX на Infiniti за 2010 г. са налични във всички центрове Infiniti от юли.
Нови, по-ниски CO2 емисии за EX30d с цена от 90 100 лева с ДДС – в сравнение с еквивалентен бензинов модел.
Уникален V6 дизелов двигател със 175 kW (238 к. с.) и водещ в класа въртящ момент от 550 Nm.
Звук, подобрения и управление, конкуриращи се с най-добрите бензинови двигатели
Богато оборудвана нова версия GT Premium с очаквания тя да се превърне в най-продавания модел
Новаторските системи за предупреждение при напускане на лентата (LDP) и за предупреждение за челен удар (FCW) са част от стандартния Safety Shield (в зависимост от модела)
В продажба от началото на юли
Хакинен сравни Формула 1 с тенис

На корта Хамилтън би имал предимство, смята бившият пилот

Себастиен Ожие спечели осма титла във WRC след триумф в Рали Монца (ВИДЕО)

Французинът имаше сериозен късмет, след като още в първата отсечка докосна един от бетонните блокове на множеството шикани по виражите на „Монца“

Евънс с минимален аванс пред Ожие на Рали Монца (ВИДЕО)

Трети след първите седем отсечки се движи Тиери Нювил

Автомобилна федерация на България отговори ударно на ММС

Вижте истината, с подпис и печат…

Нювил води със 7 десети на Еванс в Каталуня (ВИДЕО)

Състезанието приключи за Такамото Кацута, който блъсна своя Yaris в крайпътна мантинела

Мартин Чой: Не очаквах подиума, но съм много щастлив и още ме държат емоциите

Българинът отчете най-успешния сезон в кариерата си

Спортът и мачовете по телевизията днес

Вижте неделната програма

ОБЗОР: След първия ден на рали „Стари Столици“ (ВИДЕО+СНИМКИ)

Мартин Сурилов и Здравко Здравков над всички след 4-те отсечки в събота

27 екипажа са заявили участие на рали "Стари столици"

Последният кръг от националния шампионат ще се състои на 9 и 10 октомври