Нашите колеги от водещото английско автомобилно списание Auto Exspress за пореден път доказаха правотата на името си и пуснаха първите снимки на новото поколение на популярния фpенски модел. Колата ще се позиционира като основен конкурент на Ford Fiesta и Mazda 2.
Clio е най-добре продаваният модел на Renault и навлиза в четвъртото си вече поколение. Новото е първото изцяло разработено от новия шеф-дизайнер на марката Лорънс ван ден Акер. Досега от неговите работи сме виждали само концепти - като предизвикателните DeZir, R-Space и Captur. От снимките се вижда, че новото Clio не е толкова фантасмагорично, но и че е претърпяло много сериозна трансформация.
Агресивната нова предница е поела доста от чертите на DeZir с широката ниска радиаторна решетка и лентата от LED-светлини под фаровете. Емблемата на Renault е много по-подчертана, има хромирани акценти в горната част на решетката, както и в окантовката на фаровете. Малките задни стъкла дават на петвратия модел по-елегантен изглед, както и внимателно скулптираните страници на колата и покривния спойлер.
Според представителите на Renault не е тайна, че: " това е спортен тип автомобил и той ще предложи уникален интериор, едновременно по отношение на стила и организацията си. Искаме да дистанцираме колата от изцяло електрическия ни модел ZOE". Според хората на марката и двата модела ще дебютират през пролетта в Женева с амбицията да влязат при дилърите през лятото на сладващата година.
Новото Clio ще предложи доста по-драйвърско управление и широка гама от малки, ефикасни турбо бензинови и дизелови двигатели, сред които напредничавият нов трицилиндров, показан в концепта R-Space. Той е с ходов обем 900 куб.см и има дори вариант развиващ максимална мощност 110 к.с., 160 Нм, и има емисии от само 95 г/км при среден разход на гориво от 3,7 л на 100 км път.
Основен мотор ще е 3-цилиндровият бензинов, 0.9л, 85 к.с. В гамата са още 4-цилиндрови турбомотори 1.2 л - 105 к.с., 1.4 л - 136 к.с., 1.5 и 1.6 л с мощности от 75 до 130 к.с. За варианта Gordini /по-рано GT/ е предназначен мотор 1.6 л, 190 к.с. с директно впръскване на горивото и турбопълнене. Част от двигателите ще се куплират с роботизирана кутия със сдвоен съединител.