Навярно тази новост ще изненада мнозина, но вече е факт - електрически пистов състезателен мотоциклет успя да победи доста от бензиновите си конкуренти на пистата и вече не само по динамични и мощностни показатели, а в жива надпревара по асфалта на пистата!
До скоро наблюдавахме с известен скептицизъм развитието на електробайковете. На хартия изглеждаха доста добре, но в реалния свят нещата не бяха такива. Дори създаването на първата световна пистова серия за електроциклети беше някак си от света на фантастиката и не толкова важна, особено като се има предвид, че се надбягват един срещу друг.
Историята на успеха на реалния електробайк започна да се пише преди няколко дни - на 9 януари на пистата Autoclub Speedway в Калифорния, където се проведе кръг от не съвсем известния в света на двуколесните моторни машини шампионат на американската пистова серия WERA West Sportsman. В нея взимат участие доста класове мотори от години и кръгът навярно би заминал незабелязано в аналите на спортния мотоциклетизъм, ако на стартовата решетка не се беше появил състезателният байк на отбора Swigz.com Racing team. За пръв път в историята електробайк се справи наравно с бензиновите зверове последно поколение в квалификациите, което само по себе си бе забележителен успех.
Но голямата сензация дойде със състезанието - електробайкът не само стигна финала му след шестте състезателни обиколки по ситуираното в трикилометровия овал трасе, но и зае второ място в класа Heavyweight Twins Superstock Ex и трето място в класа Heavyweight Twins Superbike Ex! Машината постигна още един много голям успех на пистата в ръцете на опитния пилот Чип Ятс, като постави абсолютен рекорд на обиколка от 1,39.792 минути!
В хода на състезанието електрическата състезателна машина показа максимална скорост от 300 км/ч, в много голяма степен благодарение на мощността от 194 к.с. Електробайкът имаше преимущество в доускоряването в диапазона 200-300 км/ч и в моментите, когато на останалите състезатели им се налагаше да правят смяна на предавките, докато Чип Ятс разполагаше само с една предавка. След състезанието пилотът сподели: "В момента правим история. Бензинова конкуренцио внимавай!"