През последните няколко месеца темата Saab засяга продажбата на компанията и бъдещия 9-4X. 9-3 обаче ще бъде автомобилът, който ще представи най-новите идеи на шведите по време на автосалона в Париж.
Естествено, те са свързани с оптимизираната ефективност на силовия тракт. За моделната 2011 година 9-3 ще разчита на три нови версии на 1,9-литровия TTiD. Подобрената система за принудително пълнене позволява на дизела да генерира съответно 130, 160 и 180 к.с. (120, 150 и 180 в предишните версии), като при варианта с механична скоростна кутия разходът е сведен до 4,5 литра, а емисиите CO2 – до 119 г/км. За комби варианта съответните стойности са 4.6 литра и 122 г/км, а за кабриолета, който ще се предлага само с двата по-мощни мотора – 5,1 литра и 134 г/км.
За да бъдат постигнати тези стойности, от Saab са използвали серия класически през последните години мерки за намаляване на разхода и вредните емисии – препрограмиране на софтуера, управляващ двигателя и периферните му устройства, промяна на предавателните числа, гуми с ниско съпротивление на търкаляне, индикатор за смяна на предавките, оптимизирана аеродинамика и олекотяване на цялостната конструкция. Явно според шведите това е напълно достатъчно на този етап и евентуален хибрид не би имал по-добър ефект върху въглеродния отпечатък на компанията.
Всички настоящи бензинови модели са се възползвали от горепосочените мерки, но от Saab не съобщават конкретни данни за тях, а единствено обобщават, че в резултат разходът и вредните емисии са със 7% по-малко. Към моделната гама за 2011 г. е добавена и версия с двулитров двигател (163 к.с.) и двойно предаване.
Сред останалите промени, подготвени за 9-3, впечатление правят новите обозначения на задния капак в стила на 9-5, индикаторът за съотношението между биоетанол и обикновен бензин при BioPower двигателите и класическите триспицови колела на Saab в списъка с опциите.
Обновеният Saab 9-3 ще дебютира на автосалона в Париж, който започва в края на месеца.
Същевременно стана ясно, че двигателната гама на наскоро представения 9-5 също ще бъде обновена с 1,6-литров бензин с принудително пълнене (180 к.с.), двулитров турбодизел (190 к.с.) и двулитров BioPower (220 к.с.). Именно двулитровият TTiD, ще бъде и първият дизелов двигател на шведите, който може да се комбинира със системата за двойно предаване XWD.