Secma F 16 може да се определи като машина за удоволствия, макар човек да не получава особено много за парите си (цената ще бъде под 18 000 евро): четири колела, малко каросерия, две седалки плюс двигател. Този минимализъм или ако щете пуризъм позволява масата на роудстъра да бъде свалена до 560 кг. В съчетание с 1,6-литровия двигател на Renault Mégane с 16 клапана, който развива 105 к. с. и 148 Нм въртящ момент, Secma F 16 предлага на любителите на адреналина съотношение между мощност и маса 5,3 кг/к. с.
Двигателната сила се предава с помощта петстепенна механична скоростна кутия, също произведена от Renault, на задните задвижващи колела. Ако бъде управляван умело, роудстърът може да ускори от 0 до 100 км/ч за 5,9 сек. Максималната му скорост е 180 км/ч.
Secma F 16 е обут с различни по размер гуми. Според френските инженери въпреки своята отлична динамика бъгито не харчи повече от 6,5 л/100 км, а СО2 в отработилите газове е в рамките на 155 кг/км. Резервоарът побира 24 литра и позволява преходи от порядъка на 370 км.
Размерите на Secma F 16 са дължина 2,70 м, ширина 1,76 и само 1,10 височина. Каросерията е монтирана върху тръбно шаси, окачването е независимо, спирачките отпред и отзад са дискови. Отпред джантите са 15-цолови с гуми 195/50, а отзад 16-цолови с гуми 225/445. Междуосието на F 16 е два метра, просветът – 15 см.
Каросерията, която обгръща като любовница шасито, е изработена от полиетиленови елементи. Предните колела могат свободно да се наслаждават на насрещния вятър и са покрити само със завиващи с тях малки калници. Лицето на роудстъра е широко усмихнато, предните светлини са трикомпонентни. В задната част двигателят на Renault e полуоткрит, като над него дефилира напречно разположения ауспух. Пред задните калници са разположени въздуховоди. Пътниците сядат на ергономични кожени седалки, но от стихиите ги пази само солиден ролбар.