1. Novsport
  2. Автоновини
  3. Сензационното спортно купе на Hyundai вече е в Европа

Сензационното спортно купе на Hyundai вече е в Европа

Сензационният Genesis Coupe се завърна в Европа на тазгодишния автосалон в Париж, за да добави още динамика и вълнения на щанда на Hyundai

Сензационното спортно купе на Hyundai вече е в Европа

Сензационният Genesis Coupe се завърна в Европа на тазгодишния  автосалон в Париж, за да добави още  динамика и вълнения на щанда на Hyundai. Този път обаче той идва в  Стария свят, за да остане – впечатляващият спортен автомобил ще се появи в представителствата на Hyundai в определени европейски страни към края на годината.

Невероятно  позитивната реакция на публиката  по време на европейския му дебют  на автосалона във Франкфурт през 2009 бе един от ключовите фактори за вземане на решението да започнат продажбите в Европа на купето, пожънало успехи на други контитенти.

С мощност  от 303 к.с. от 3,8-литровия V6 двигател и  ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко  от 6,5 сек Genesis Coupe е най-бързия сериен модел в историята на компанията и най-истинското въплъщение на спортно-инженерните способности на Hyundai.

Дългият 4,6 метра Genesis Coupe, логична еволюция на бурно аплодирания спортен седан Genesis, издига емоционалния коефициент на марката Hyundai на едно ново ниво с много добри динамични характеристики, отлично управление и прецизна архитектура от типа преден двигател – задно задвижване. Genesis Coupe илюстрира дизайнерската еволюция на Hyundai – прости, модерни и дръзки линии с възхитителни пропорции и неустоим чар. Автомобилът, който предлага вълнуващи моменти зад волана, ще привлече нови клиенти в продажбените салони на Hyundai и ще допринесе за развитието на марката.

Създаден  да впечатлява

Genesis Coupe притежава  уникален облик на спортен  автомобил с твърди отличителни линии, ясно изразени рамене и динамични детайли. Агресивният клиновиден силует, късите надвеси и дългата база (2820 мм) му придават пропорциите на класически спортен автомобил.

Отвън и  отвътре дизайнът е провокативен и зареден с емоции. Предницата има подчертан спортен характер - издължения капак, детайлите на бронята и характерните фарове се съчетават така, че да съответстват на димачинния дух на купето.

Два отличаващи се дизайнерски елемента подчертават  характерния облик на Genesis Coupe и засилват динамичната му привлекателност – изваяната Z-линия и уникалните малки прозорчета. Отзад двуцветната броня и правоъгълните ауспуси му придават солиден вид.

Интериорът  отразява изискаността на екстериора във всеки детайл. Мощните и  елегантни форми създават уникална атмосфера, като сред новаторските дизайнерски решения са  цилиндричните гнезда на арматурното табло и бутона за запалване на двигателя.

Изваяната шофьорска седалка осигурява  комфорт при управление на автомобила, а сгъваемите облекалки осигуряват лесен достъп до задния ред места, които от своя страна могат бързо да бъдат сгънати с ръчка от кабината или с бутон от багажника.

С дългата  си база Genesis Coupe осигурява достатъчно простор за главата, краката и  раменете на пътуващите. Общата дължина на автомобила е 4630 мм, широчината е 1865 мм, а височината – 1385 мм.

Genesis Coupe се възползва от всички предимства на схемата със задвижване на задните колела, за да постигне почти идеалното съотношение на разпределението на теглото предни/задни колела 55/45 и по-добри характеристики на кормилната система. Инженерите на Hyundai са използвали тази схема, за да осигурят предимства като преместване на тегло върху задния мост при ускоряване и по-голяма маневреност поради липсата на предни полуоски.

Невероятно представяне на двигателя

Всеки от двата  налични двигателя – 3,8-литров атмосферен V6 Lambda RS с мощност 303 к.с. и 2,0-литровия четирицилиндров Theta с мощност 210 к.с. гарантират сензационно представяне  на Genesis Coupe.

Базираният  на доказалия качествата си Lambda V6, високоефективен  вариант  RS (Racing Sport) включва няколко  модификации, предназначени да повишат  мощността на 303 к.с. при 6300 об/мин  и въртящия момент на 361 Нм при 4700 об/мин, което позволява на Genesis Coupe да се ускори от 0 до 100 км/ч само за 6,3 сек. Lambda RS е с изцяло алуминиева коснструкция и система за изменение на фазите на газоразпределението (CVVT) както на смукателните, така и на изпускателните клапани. Генерациите са променени специално за варианта RS, така че да се помести V6 двигатеря под ниския преден капак на колата.

Дължината и сечението на изпускателната система  е оптимизирана за постигане на по-ниско  съпротивление, което допринася  за повишаване на скоростта и осигурява  „по-спортен” звук при работа на двигателя.

Особено внимание е обърнато на алуминиевия блок, така че той да може да издържа на по-високото напрежение, а на всеки  цилиндър е осигурена дюза за охлаждане  на буталото за редуциране на термичното натоварване и да предотврати  топлинните вреди. Динамиката повишена допълнително с използването на по-агресивен профил на разпределителните валове.

Двигателят V6 е свързан с шестстепенна антоматична  трансмисия ZF с крайно предавателно отношение 3,4:1. Автомобилът е достъпен и с шестстепенна механична скоростна кутия с къса ръчка, оптимизирани предавателни отношения и триконусни синхронизатори (на първите три предавки) за по-плавно включване.

Снабденият  с турбокомпресор 2,0 литров четирицилиндров  двигател Theta предлага отлична динамика при по-нисък разход на гориво. С този силов агрегат Genesis Coupe достига 100 км/ч само за 8,0 сек от място. Както и при V6, Theta е оборудван със система l CVVT и с дюзи за охлаждане на буталата във всеки цилиндър.

Здраво  купе и балансирано  окачване за по-добра динамика

Купето на Genesis Coupe е оптимизирано за постигане на по-динамично поведение и за по-прецизно управление. Предното окачване от типа Макферсън подобрява маневреноста, а задното представлява петточкова система с намален ход на петата при усковение, спиране за по-прецизно изпълнение на командите, подадени от шофьора.

Диференциалът с ограничено приплъзване има  сензор за усукване, който подобрява  поведението на автомобила при всякакви пътни условия. Амортисьорите са с отделни камери за газа и за хидравличната течност, което допринася за по-стабилно омекотяване на сътресенията и по-добро поредение на пътя.

С използването на устойчиви на удари лепила в  критични участъци от конструкцията, издръжливостта на купето на усукване е увеличена  с 15 процента, което не само подобрява пътното поведение, но и осигурява по-висока сигурност и по-ниски вибрации и шум. Genesis Coupe е една от най-тихите коли в своя клас благодарение на специалното подсилване на купето и използването на полиуретанова пяна и други шумозаглушаващи материали в звуковите пътеки. 

Сигурност и комфорт –  ръка за ръка

Използването  на стомана с висока якост за купето подобрява сигурността при удар и цялостното представяне на колата, като осигурява една по-здрава и  по-лека конструкция. Пакетът за безопасност включва шест въздушни възглавници, активни подглавници и електронна система за стабилност (ESP).

В купето удобствата включват входове за USB/iPod, допълнителни аудиовходове, 5,6-инчов информационен  дисплей и аудиоконтрол на волана. Като опция се предлага аудиосистема Infinity с осем говорителя.

Хакинен сравни Формула 1 с тенис

На корта Хамилтън би имал предимство, смята бившият пилот

Себастиен Ожие спечели осма титла във WRC след триумф в Рали Монца (ВИДЕО)

Французинът имаше сериозен късмет, след като още в първата отсечка докосна един от бетонните блокове на множеството шикани по виражите на „Монца“

Евънс с минимален аванс пред Ожие на Рали Монца (ВИДЕО)

Трети след първите седем отсечки се движи Тиери Нювил

Автомобилна федерация на България отговори ударно на ММС

Вижте истината, с подпис и печат…

Нювил води със 7 десети на Еванс в Каталуня (ВИДЕО)

Състезанието приключи за Такамото Кацута, който блъсна своя Yaris в крайпътна мантинела

Мартин Чой: Не очаквах подиума, но съм много щастлив и още ме държат емоциите

Българинът отчете най-успешния сезон в кариерата си

Спортът и мачовете по телевизията днес

Вижте неделната програма

ОБЗОР: След първия ден на рали „Стари Столици“ (ВИДЕО+СНИМКИ)

Мартин Сурилов и Здравко Здравков над всички след 4-те отсечки в събота

27 екипажа са заявили участие на рали "Стари столици"

Последният кръг от националния шампионат ще се състои на 9 и 10 октомври