Водещите италиански футболни клубове обсъдиха планове за външни инвестиции в медийния бизнес на Серия А, след като се появиха съобщения за оферта на Лигата за платения телевизионен оператор "Скай Италия", съобщава "Ройтерс".
20-е отбора от елита се срещнаха с ръководители на Лигата в Милано, за да обсъдят предложенията на частни инвестиционни компании и банки, които се интересуват от инвестиране в медийния бизнес.
Срещата завърши без решение и клубовете ще се съберат отново в края на месеца.
"Предложенията, получени от фондове и банки, бяха изпратени на клубовете, които си дадоха време да преценят различните варианти", каза президентът на Серия А Лоренцо Казини.
Запитан за репортажа на италианския всекидневник "Ла Стампа" относно възможна инвестиция в "Скай Италия", той добави, че "в момента няма нищо конкретно".
Серия А е направила предварителен анализ на потенциална транзакция, проучвайки сценарии като поглъщане на мажоритарен дял в оператора на платената телевизия, собственост на американската група Comcast, или част от нейните операции, каза източник, запознат с въпроса.
Друг източник каза на "Ройтерс", че съгласно план, предложен от главния изпълнителен директор на Серия А Луиджи Де Сиерво, лигата може да използва финансиране от международни банки, които се интересуват от инвестиране в нейния медиен бизнес, за да финансира евентуалната сделка.
Този ход ще бъде в съответствие с дългогодишната амбиция на лигата да изгради своя собствена платформа за излъчване на мачове в Италия.
Източници изчисляват, че "Скай Италия" има около 4,2 милиона клиенти, почти половината от които ползват нейните спортни канали.
В момента DAZN държи правата за Серия А, но "Скай Италия" показва три мача всяка седмица.