Двукратният световен шампион във Формула 1 Фернандо Алонсо има недовършена работа - той преследва онази постоянно изплъзваща му се трета световна титла, която през втората половина на първото десетилетие на този век изглеждаше едва ли не като формалност. Тогава Алонсо и Рено детронираха Михаел Шумахер и Ферари, а след това дойде трансферът в Макларън, където испанецът си партнира с шампиона от GP2 и изключително талантлив младок Люис Хамилтън…
От 2007 насам Алонсо кара за половината отбори във Формула 1, покори WEC и Льо Ман, пробва се в “Инди 500” и записа едно 13-о място в рали “Дакар”. Но тази трета световна титла продължаваше да му убягва, включително и когато беше много близо до нея в най-силните си години във Ферари.
С времето Алонсо се превърна в пример за това как един пилот и мениджмънтът му могат да вземат грешното решение, когато към момента на действието всичко сочи, че това е правилната линия на мислене. Но може би сега най-после Алонсо ще се окаже на правилното място в подходящия момент.
Испанецът ще кара поне още два сезона, което означава, че за 2026, когато влизат в сила новите правила, той и Астън Мартин трябва да са претенденти за място в челото. Точно новата ера в развитието на Формула 1 дава големи надежди на съперниците на Ред Бул да сложат край на надмощието на настоящите световни шампиони и новата история на спорта учи, че те имат всички основания да се надяват.