1. Novsport
  2. Формула 1
  3. Хамилтън не останал доволен от новите правила за 2026-та

Хамилтън не останал доволен от новите правила за 2026-та

Бъдещият пилот на Ферари смята, че колите все още са твърде тежки

Хамилтън не останал доволен от новите правила за 2026-та

Люис Хамилтън приветства плановете на Формула 1 за по-леки и по-пъргави болиди, но смята, че шефовете на автомобилния спорт не са направили достатъчно за редуцирането на теглото им. Седемкратният шампион все пак е на мнение, че готвените промени от 2026 година са стъпка в правилната посока.

В навечерието на Гран При на Канада от Формула 1 показаха част от бъдещето си, като бе разкрита концепцията за нова машина. Новият по-малък автомобил включва опростен двигател с вътрешно горене, използващ напълно устойчиви горива и въвеждането на нов бутон за усилване при изпреварване. Болидът е предвиден да бъде с 30 килограма по-лек от настоящия дизайн, използван в този спорт. В бъдеще Международната автомобилна федерация (ФИА) обещава минимално тегло от 768 кг при почти 798 кг в момента, а от централата се надяват по трасетата да има “пъргав" автомобил, което е в основата на промените.Самият Хамилтън многократно е подчертавал, че сегашните болиди във Формула 1 са твърде тежки и тромави, докато Ландо Норис (пилот на отбора на Макларън) заяви в един момент през миналия сезон, че "колите трябва да бъдат конструирани по-леки и тогава ще се превърнат в доста по-живи на пистата".

"Става дума за болид, който е едва с 30 кг по-лек от настоящия. Да ви кажа, не е нещо кой знае какво като разлика. Стъпка в правилната посока е, но все още е тежък”, заяви на пресконференция Хамилтън, който от 2026 година преминава в отбора на Ферари. "Въпросната промяна няма да има кой знае какво въздействие. Видях само това, което всички видяха на представянето, но говорих с тестови пилоти, които са го карали на симулатор и те ми казаха, че болидът е доста бавен”, добави британецът.Пилотът на Мерцедес все пак похвали ФИА за предстоящото преминаване на спорта към устойчиви горива.

“Това е смела стъпка и със сигурност е в правилната посока”, заяви Хамилтън.Пакетът с новите технически правила трябва да бъде ратифициран от Световния съвет за моторни спортове на ФИА на 28 юни.

 

В Германия искат Шумахер да кара за Ауди

Мик няма да кара във Формула 1 и през 2025г.

РБ обяви заместника на Рикардо

Лиъм Лоусън досега беше резерва

Норис вярва, че може да победи Верстапен за титлата

Британецът изостава с над 50 точки, но смята, че има нужната скорост

Рикардо: Няма смисъл да съм резерва

Австралиецът почти сигурно загуби мястото си във Формула 1 след Сингапур

Изнудват семейството на Шумахер

Германската прокуратура обвини трима мъже в престъплението

Хамилтън започнал уроци по италиански

Британецът иска да може да комуникира свободно във Ферари догодина

Шок! Верстапен заговори за отказване от Формула 1

Вижте какво каза световния шампион

ШОК: Верстапен намекна, че може да напусне Формула 1

Той продължава да недоволства от наказанието си от ФИА за ругатни

Норис над всички в Сингапур (ВИДЕО)

Верстапен остана втори, подиум и за Пиастри