OФИЦИАЛНО: ФИА обяви революционните промени за Формула 1

Новите правила влизат в сила от сезон 2026

OФИЦИАЛНО: ФИА обяви революционните промени за Формула 1

След месеци на дискусии днес Международната автомобилна федерация (ФИА) най-накрая публикува техническите правила за сезон 2026 във Формула 1.

Основната промяна е свързана с размерите и теглото на колите, които ще бъдат по-малки и по-леки. Надеждите на ФИА са това да подобри екшъна на пистата и феновете да наблюдават много по-интересни и продължителни битки гума до гума.За целта максималната дължи на междуосието ще бъде намалена от 3600 мм до 3400 мм, а максималната ширина на колите ще бъда редуцирана от 2000 на 1900 мм. Минималното тегло пък ще бъде свален от цели 30 килограма спрямо сегашните 798, за да достигне 768 кг. Нивата на притискане се очаква да намалеят с около 30%, а тези на челното съпротивление с цели 55%. 18-инчовите гуми, които бяха въведени през 2022 година, ще бъдат запазени, но широчината им ще бъда намалена със съответно 25 и 30 мм за предните и задните колела.

Доста голяма промяна ще има и по аеродинамиката, която ще бъде активна и ще позволява на пилотите да променят ъглите на атака на предните и задните си крила в движение. Активните елементи на задното крило ще бъдат три на брой, а страниците му ще бъдат опростени. Предното крило ще бъде със 100 мм по-тясно и ще включва два активни елемента.

Аеродинамичните елементи около предните гуми, които бяха въведени през 2022 година, ще бъдат премахнати, но за сметка на това част от аеродинамиката около колелата ще бъде стандартизирана. Подът пък ще бъде по-плосък на места, а дифузьорите ще са по-слаби, за да се намали нуждата отборите да разчитат на ниски и твърди коли, за да извличат максимално представяне.

Както беше обявено още през август 2022 задвижващите системи ще бъдат опростени чрез премахването на MGU-H компонента. Съотношението на електрическата мощност и тази, която се генерира от двигателя с вътрешно горене ще бъде почти равно (400:350 kW, спрямо 550:120 kW в момента), като ще видим и завръщането на система, която ще е сходна с използваната между 2009 и 2013 KERS.

В случая електрическата енергията на водещата кола ще започне да спада след 290 км/ч и ще достигне до нула при скорост от 355 км/ч. За следващия автомобил обаче ще има възможността да използва максималната електрическа енергия (350 kW) до 337 км/ч, както и 0.5 MJ енергия повече на обиколка.

Шефът на Макларън: Отборът е над всичко

Андреа Стела коментира драмата с двамата пилоти в Унгария

Няма да променят точкуването във Формула 1

ФИА обяви решението си

Ауди назначи бивш шеф на Ферари

Матия Биното ще води проекта на немския мобилен концерн във Формула 1

Окон още не може да се разбере с Хаас за заплатата

Френският пилот продължава да си търси отбор, след като беше изпъден от Алпин

Дъжд може да посрещне Формула 1 на "Спа"

Уикендът обещава да е много интересен

Сензационна победа във Формула 1 (ВИДЕО)

Хамилтън с подиум №200

Фернандо Алонсо поздрави Никола Цолов

Двукратният световен шампион във Формула 1 впечатлен от българина

Страхотно: Цолов с първа победа в основно състезание от Формула 3 (ВИДЕО)

Българинът триумфира в дългата надпревара на пистата „Хунгароринг“

Норис тръгва първи на „Хунгароринг“(ВИДЕО)

Вижте стартовата решетка за ГП на Унгария във Формула 1