Спортният шеф на Мерцедес Тото Волф разкри, че немският концерн е имал желание да доставят двигатели на Макларън през 2018 г. Преговорите обаче са се проточили твърде дълго.
Екипът от Уокинг е потърсил контакт с германския производител, с който работиха в периода 1995 и 2014, след като е станало ясно, че и тази година задвижващите системи на Хонда няма да са на добро ниво.
В Мерцедес са били склонни на сделка, но на практика не са имали достатъчно време да изградят необходимата инфраструктура, за да доставят мотори на четвърти клиент. Макларън подписаха с Рено за три години, след като Торо Росо се съгласиха да преотстъпят своите двигатели и да преминат към Хонда.
„Искахме да им дадем двигател, но просто стана много късно”, заяви Волф. Попитан дали Макларън може пак да им станат клиент в бъдеще, той отговори, че никога не бива да се изключва възможността някой да ти бъде партньор.
Според него Ред Бул вероятно са изключение от това правило, тъй като те често посочват слабостите на двигателя Рено и се оправдават с това за по-слабото си представяне от 2014 г. насам. Именно подобно отношение спира немския производител да доставя мотори за тима от Милтън Кийнс.
"Във Формула 1, както и в бизнеса, а и в личния живот, всичко опира до компромис и приемане на силните и слабите страни на партньора, така че да си помагате взаимно, каза още австриецът. - Тази философия помогна на Мерцедес да постигне успехите през последните години.”