Според ръководителя на отбора на Мерцедес във Формула 1 двете 10-секундни наказания, които Макр Верстапен получи в хода на Гран При на Мексико Сити, ще променят начина, по който пилотите се борят помежду си.
Нидерландецът отнесе тези две санкции заради агресивните си маневри срещу Ландо Норис, когато двамата се бореха за второто място в десетата обиколка. Първо Норис атакува от външната страна на четвъртия завой и беше избутан извън пистата от страна на Верстапен. Впоследствие нидерландецът си върна позицията в седмия завой, но заради тази щура атака на световният шампион и двамата напуснаха пистата и бяха изпреварени от Шарл Леклер.
Тази случка и тежките наказания на Верстапен дойдоха само седмица, след като Норис получи доста спорно 5-секундно наказание в Гран При на САЩ. Тогава той беше санкциониран за изпреварване извън пистата, въпреки че трябваше да напусне трасето, защото Верстапен го принуди.
Агресивната защита на световния шампион в Остин породи дискусии за промени в инструкциите за битките на пистата, които ще бъдат направени за следващия сезон. Но според Волф тези тежки санкции ще принудят пилотите да се замислят повече в подобни ситуации още от Гран При на Сао Пауло този уикенд.
„Един пилот винаги ще кара на ръба и когато правилата или по-скоро тяхното тълкуване позволяват определено пилотиране, един пилот като Макс ще се възползва максимално. Смятам, че сега има ново тълкуване и прилагане на правилата, което ще доведе до промени в начина, по който пилотите се състезават помежду си. Повече няма да виждаме такива изпълнения.
„Винаги съм казвал, че пилотите знаят точно какво се случва. Знаеш когато някой нарочно натиска спирачките по-късно, за да те вкара дълбоко в даден завой. От ранните дни в картинга ти знаеш, че няма да оцелееш от външната страна, ако не си по-напред. Така че аз смятам, че правилата са ясни и пилотите ги знаят.
„Всеки се опитва да кара на лимита и ако нещо ти се размине, то това става новият лимит. Дали сега ще има промяна? Абсолютно. Сега има нов прецедент. Отсега нататък ще трябва да оставяш място от външната страна, ако другата кола е до теб. Спирането късно и избутването на другата кола извън пистата, докато ти също излизаш от трасето, това няма да минава повече. Това не е позволено и смятам, че е нещо добро за състезанията“, заяви Волф.