Вчера от Международната автомобилна федерация (ФИА) обявиха сериозни промени в ръководенето на състезанията във Формула 1, които биват наложени след полемиките от Гран При на Абу Даби през миналата година.
Най-голямата промяна е отстраняването на рейс директора Майкъл Маси, който бе в центъра на всички скандали на „Яс Марина“. Вместо него, противно не очакванията, постът ще бъде зает от Еуардо Фрейтас и Нийлс Витих, които ще се редуват през сезона. Този ход на ФИА бе много изненадващ, тъй като търсенето на „постоянство“ в ръководенето на състезанията предполага само един човек да заеме този пост, а не двама или трима, които да се редуват.
А кои са точно са Едуардо Фрейтас и Нийлс Витих и защо точно те са избрани да наследят Маси?
Фрейтас, подобно на покойния бивш състезателен директор във Формула 1 Чарли Уайтинг, е един от най-уважаваните хора на своя пост, който той заема в различни шампионати от 2002 година насам. През последните години португалецът се подвизава основно в състезанията за издръжливост от Световния шампионат за издръжливост, Европейските и Азиатските серии Льо Ман и Американския шампионат за спортни автомобили.
Витих бе рейс директор в Германския шампионат за туристически автомобили DTM до края на сезон 2021. Германецът работи заедно с Маси в няколко състезания във Формула 1 през миналата година, а от тази трябваше да стане постоянна част от екипа на австралиеца. Това обаче бе преди случилото се в Абу Даби и последвалите рокади от страна на ФИА.
Витих и Фрейтас ще могат да разчитат и на помощта на дясната ръка на Уайтинг, Хърби Блаш, който се завръща във Формула 1 след петгодишно отсъствие. 73-годишният британец ще бъде главен съветник на състезателния директор и се очаква да посещава всяко едно състезание.
Любопитна подробност е, че и Фрейтас, и Витих имаха не по-малко скандални финални състезания в своите шампионати през 2021 година. И в двата случая директни удари, включващи претендентите за титлата или техните съотборници решиха кой ще стане шампион.