Браншовите организации в хазарта и Националният съвет за саморегулация започват разработка на нови правила за социално отговорна реклама на хазартната дейност. Идеята е принципите, които бъдат разписани за промотиране на сектора, да са съобразени с грижата и отговорността към обществото.
По този начин от бранша се включват в помощ на държавата и в борбата срещу нелегалния хазарт.
На съвместна среща в четвъртък беше поставено началото на работата по новия кодекс, който ще наложи доброволни ограничения, целящи защита на уязвимите групи от въздействието на рекламата на нелицензираните брандове и сайтове. Според оценките на експертите именно те крият най-голям риск за податливите социални групи.
„За мен най-големият позитив от тази среща е, че индустрията вече се е обединила зад разбирането за необходимостта от саморегулация. Ние уважаваме закона, разбира се, но държим и на свободата на търговското слово, и когато има такава свобода, тя трябва да бъде направена по възможно най-етичния начин, за да осигури защита на обществото и най-вече на най-уязвимите групи, каквито са децата. От тази гледна точка такива форуми като днешния са много полезни, защото саморегулацията е нещо, което сам обещаваш. Има статистики, които показват, че когато сам обещаваш нещо, тенденцията е поне 85% да го спазиш, докато, когато има принуда, тенденцията е да търсиш начин да заобиколиш правилата“. Това заяви пред Tribune Ели Герганова – председател на Управителния съвет на Националния съвет за саморегулация (НСС).
„Нашата цел е да актуализираме съществуващите сега правила за реклама на хазарт, които са в сила от 10 години вече, спрямо съвременните нужди на обществото. Чуваме това, което неправителствени и други организации казват, чуваме и индустрията, и търсим да постигнем онзи баланс на интереси, който да осигури развитието напред стъпка по стъпка. Да вървим напред така че индустрията, рекламодателите, рекламните агенции и медиите заедно, ръка за ръка, да осигуряват защита най-вече на децата“, категорична е тя.
„Това са нашите очаквания от бъдещите текстове. Те естествено стъпват на документи, които ние имаме от Европа, от европейски асоциации в хазартната индустрия, стъпват на нашите досегашни правила и сега се опитваме да инкорпорираме вече обещаното от индустрията на предишни срещи в парламента, дейности, които те доброволно обещават да правят занапред, за да не предизвикват обществено недоволство“, подчерта Ели Герганова.
В края на миналата година лицензираните оператори вече сключиха и меморандум, според който във всяка реклама трябва да има и призив за отговорна игра и разумно залагане и да не се презентират залозите като решение на лични, финансови или професионални проблеми.
Освен това няма да се излъчват реклами по радиото и телевизията между 5:00 и 18:00 часа, няма да се рекламира близо до училища и участниците в рекламите ще имат навършени 23 години.
Лицензираните оператори поемат и ангажимент да прекратяват отношенията си със свои партньори (афилиейти), които рекламират нелегален онлайн хазарт.