1. Novsport
  2. Коментар
  3. На "Ноу Камп" всичко се разпада

На "Ноу Камп" всичко се разпада

Барса няма полезен ход през 2015 г.

На "Ноу Камп" всичко се разпада
Преди пет години капитан Чесли Салънбъргър, пи­лотиращ „Еърбъс 320" на амери­канската авио­компания „Ю Ес Еъруейс", успя да спаси жи­вота на всички 155 души на борда с уникална маневра. Въпреки че и двата двигателя на машината били повреде­ни, а единият горял, Салънбъргър приводни машината в река Хъдсън, когато всичкинадежди за оцеляване изглеждаха угаснали.

Днес на „Камп Hoy" имат нужда от някой като Салънбъргър, защо­то проектът на Барса загуби тяга и със страшна сила се е насочил към фатален сблъсък с реалност­та. 24 часа след загубата в Сан Себастиян е логично погледите да са фокусирани върху грешките на Луис Енрике, но истината е, че ця­лостната политика в последните две години се оказа тотално пог­решна. Барса хвърли над 200 ми­лиона евро в последните два летни трансферни прозореца за Неймар и Луис Суарес, залагайки всичко на една карта - атаката. Без да са пълен провал, двамата засега не оправдават колосалния ресурс, инвестиран в тях. Пара­лелно отборът все повече отслаб­ва в дефанзивен план. Селекцията в този сектор бе отлагана няколко пъти до миналата лято. Тогава най-после бяха привлечени Жереми Матийо и Томас Вермален. Първи­ят е нищо повече от среден футбо­лист за стандартите на Барса и ня­ма как да даде някакъв плюс освен по-дългата пейка. Колкото до Вермален, той пристигна с хронич­на контузия и очевидно няма да играе до края на сезона. Междув­ременно Спортният арбитражен съд в Лозана окончателно блокира трансферите на каталунците през 2015 г.

Последното поставя шефовете на „Камп Hoy" в положението на Салънбъргър. След като ФИФА им спря двигателя, те трябва да опи­тат плавно приземяване с мини­мални щети. Но как да стане това? Ключовият елемент при подобна маневра е балансът. Барса обаче никога не е бил пример за подра­жание по този показател, дори и в най-добрите си дни при Гуардиола.

И после кои са в пилотската кабина? Бартомеу - президент по член 64, след като покровителят му даде оставка заради финансови машинации, Субисарета - спортен директор, изхвърлен в движение поради непригодност, Луис Енрике - треньор, който не си говори с футболистите. Е, как да стане? По добре директно да вадят пожарогасителите и да викат линейките.

Пламен ПИНДРАКОВ, "Меридиан мач"
Томаш: Най-важни са точките

"Победата е благодарение на публиката", заяви треньорът на ЦСКА

Стоичков няма да прости на съдията, който ни закла срещу Италия

Мразя две неща в живота – крадците и лъжците, казва Камата пред "Франс футбол"

България отново застана зад Отбора си!

Илиан запали искрата само за 9 месеца

Георги Иванов удари по масата, разчиства съдийството

Президентът на БФС показа на цяла България, че може да действа решително в критични моменти

Изкуството на трансфера! Лудогорец знае как да купува и продава

Вижте подробности

Захари Сираков - смелото момче от Родопите

9 дни след краха срещу Карабах в Лудогорец нещата се нормализираха

И кой все пак ще поеме отговорност за скандала на "Лаута"

Как ще реагира БФС

Кой разрешава да има мачове в тъмницата на "Лаута"

Ето защо нямаше VAR линии при гола от засада на Локо (Пд)

Защо Левски мълча досега?

"Сините" шефове не взеха отношение по проблемите на българския футбол, а сега искат промяна