Бизнес в България е непонятна дума. В особено голяма степен това важи за футбола. Най-популярният спорт отдавна е продукт, за който по цял свят се плаща, при това много добре.
Беше време това да се случи и у нас и затова платеният канал „Диема Спорт“ е добро начало. За да гледаш футбол, трябва да си плащаш, както го правиш за театър, концерт или каквото и да било друго развлечение.
Като всяко нещо у нас обаче и тази хубава стъпка в правилната посока бе оцапана цялата в кал. Сякаш алчността надделя и продуктът стартира още преди да е осигурен достъп на всеки един гражданин до услугата. Това е идиотско бизнес решение - да имаш продукт, за който хората искат да си платят, а да не могат. Това е престъпление срещу футбола, срещу фена, от който се очаква да превърне начинанието в успешно.
Толкова ли бе трудно цялата драма с тв правата да се реши 2 месеца по-рано, да е започне подготовка на каналите, да се стартират пробно седмица-две по-рано. В това време да се спретне една хубава рекламна кампания, след която и в най-затънтеното кътче на България да разберат за пакета и когато сезонът започне, всичко да е ясно.
Вместо това каналът стартира в деня на първите мачове. В това време текат трескави преговори с всички кабелни оператори. Половината хора изобщо не могат да си платят, дори да искат, другата част трябваше да тича в минутите преди първия мач да си плаща при леко неясни условия. Остана и вариант през интернет, където сигналът бе далеч от желания максимум.
След всичко това трябва да попитаме това ли успяха да измислят дамите и господата, ангажирани със създаването и разпространението на новия канал? Толкова ли много пари щяха да се загубят, ако за седмица бяха пуснали каналите си безплатно в ефира, а в това време да продължат с рекламата, да оправят недоразуменията и от следващата или по-следващата седмица да започне излъчването като в държавите, с които постоянно и за всичко се сравняваме.
Има ли недоволни купувачи, няма как и продавачите да са щастливи. Тази проста маркетингова истина скоро ще връхлети всички, отговорни за вчерашния хаос.
Стефан Дачев, в-к „Меридиан мач”