За първи път Панагюрище ще бъде център на рали от първенството на България. Днес вечерта церемониалният старт в центъра на града на рали "Траянови врата" слага началото на националния шампионат за 2011 г. В продължение на осем сезона състезанието бе базирано в Костенец, но търсейки разнообразие на скоростните етапи, организаторите се решиха на промяна.
Заради кризата и промяна в част от спортните регламентите, заявките за участие са едва 19. Това не е най-малкият брой участници, карали в кръг от първенството. През 2008 г. софийското "Виктори" закова антирекорд от 18 автомобила - нещо небивало в рали надпревара у нас. Не е невъзможно обаче след техническият преглед "Траянови врата" да отнеме постижението на "Виктори София Рали", ако има непристигнали или технически нередовни автомобили.
В същото време "Траянови врата" е и кръг от Купата на ФИА за Източна Европа, но както става през последните години в стартовия лист няма нито един чужденец. В осемгодишната история на ралито това се случва за шести път. Въпреки това стартът на петте съботни спринта (80,51 км, обща дължина за деня - 223,21 км ) се очаква с интерес.
Освен шампионите от Глобул Рали Тим Крум Дончев/Петър Йорданов (Пежо 207 S2000) и на Виваком Рали Тим Димитър Илиев/Янаки Янакиев (Шкода Фабия S2000), сега се присъединяват и Петър Гьошев/Димитър Спасов (Престиж Рали Тим), които от тази пролет също карат последна версия на Пежо 207 S2000. Трите екипажа завършиха в този ред миналото първенство и има достатъчно основания в края на годината се очакват размествания в триото.
В събота надпреварата стартира в 9,48 часа със скоростния етап Стрелча (16.04 км) и завършва в 15,45 часа, когато колоната ще се върне в Панагюрище. Неделният ден на "Траянови врата" е по-тежкият от двете части на ралито. Този ден включва шест други състезателни пробези. Те са с дължина 106,8 км, а общо се преминават 265 км. Това са етапи, за които се ползват част от скоростните отсечки на старите варианти на ралито. Вторият ден започва с отсечката Оборище (15.46 км), а финалът на ралито е в 15,45 часа на площада в центъра на града.
Първият кръг на шампионата е забележителен и с още нещо. В Панагюрище за първи път ще се появи състезателен автомобил, който изцяло е построен у нас. По правилата на ФИА русенският състезател инж. Пламен Пантелеев е модифицирал Фолксваген Поло. Фау-Вето е построено на базата на двата спортни модела на Пол - S1600 и S2000, но международната федерация му е издава задължителният сертификат единствено за националните ни състезания.