На специална пресконференция в Пресклуб „България” Камен Михайлов заяви своето намерение да се кандидатира за председател на Българската федерация по автомобилен спорт на предстоящото Общо събрание. Той разкри пред репортерите основните аспекти на своята стратегия за развитието на автомобилния спорт у нас, като в нея са заложени основните задачи, някои срокове и начините за тяхното изпълнение.
Сред основните проблеми Камен Михайлов посочи нарушената комуникация между членовете на БФАС и Управителния съвет, нуждата от промени в различните документи, спазването на добрия тон, синхрон в работата на отделните звена във федерацията, което от своя страна води до пречки при взимането на важни, точни и навременни решения. Затова за него най-важното е членовете на БФАС и управителното тяло да работят много добре заедно и да имат ясно дефинирана обща цел.
Сред основните цели на неговата стратегия са вдигането на нивото на автомобилния спорт и разширяване на възможностите за практикуването му чрез осигуряване на подходящи условия за привличането на все повече участници, създаването на благоприятни условия за рекламодатели, подобряване на материално-техническата база, тесен контакт с Българската федерация по картинг с цел привличане на млади пилоти, изготвяне на адекватна маркетингова стратегия, насърчаване на организаторите на състезания за въвеждането на награден фонд, оптимизация на спортния календар, навлизане на автомобилния спорт в училищата чрез изнасяне на лекции за безопасността от автомобилни състезатели и съвместна работа с държавни и местни структури, изготвяне на минимални стандарти за организирането и провеждането на състезания от всички шампионати, , разширяване на международните отношения с федерациите на съседни държави с цел организиране на балканско първенство, обявяване на кръг от националния шампионат за кръг от шампионат на някоя от съседните страни, организиране на едномаркови шампионати, подобряване на всички съществуващи трасета, организиране на лесно достъпни зони за публика.
Камен Михайлов подчерта, че продуктът на БФАС са автомобилните състезания, който е сегментиран както следва: Рали, Затворен маршрут, Планински изкачвания, Рали Крос, Авто Крос, Off Road, Приложен дамски рали шампионат, Приложен шампионат за хора в неравностойно положение, алтернативни дисциплини като гимкхана, дрифт, траяли, италианско преследване. Продуктът автомобилен спорт е максимално конкурентноспособен и гарантирано печеливш, затова задачата на БФАС е да предложи този продукт по най-атрактивния възможен начин. Предвижда се създаването на Мърчандайзинг, който ще допринесе за стандартизирането и оформлението на всяко едно състезание. Предвижда се разполагането на щанд на всяка проява, на който ще се предлагат рекламни продукти, сувенири, ще бъдат организирани томболи с участието на всички закупили стоки от щандовете. Ще бъде създадено партньорство с големи вериги бензиностанции и други търговски вериги, където ще се предлагат рекламни материали, сувенири, билети, карти на трасетата, албуми с атрактивни снимки, календари и др. Ще бъде сключен договор за медийно партньорство с водещите национални телевизии.
Камен Михайлов заяви, че не бива да бъде омаловажавано постигнатото досега – Рали „България” е много авторитетно състезание, бе и кръг от Световния шампионат. Той каза, че при определени условия би работил съвместно с другите кандидати за председателския пост – Александър Александров и Стоян Рътков. Според него едва ли държавата ще даде пари за построяването на писта, но може да даде земя, а построяването и управлението на бъде поето от федерацията. Той и останалите членове на екипа му уточниха, че съвместно с председателя на БФ Мотоциклетизъм Богдан Николов работят по такъв проект .