Себастиен Льоб приключи първия състезателен ден на Рали Германия на първо място с преднина от 9,5 секунди пред съотборника му Дани Сордо. Световният шампион обаче има реални причини за притеснението, че изграденият актив няма да му бъде достатъчен за крайната победа. Сордо кара с постоянно темпо през всички от шестте първи етапа и дори даде по-добре време от Льоб на 20-километровия шест етап в Мозеланд.
Докато пилотите на Ситроен оспорват първото място Яри Мати Латвала е най-добрият състезател на заводския тим на Форд, движещ се на трето място – на 1:04 минути след Льоб.
За Ситроен Джуниър четвърти е Себастиен Ожие на 1:10 зад лидера. След електрическите проблеми, които автомобилът му създаваше в началото на деня Сордо успя да се придвижи напред в класирането и да изпревари Мико Хирвонен.
Кими Райконен се движи на осмо място, следван от норвежеца Петер Солберг, който не спираше да среща проблеми с колата си. Солберг спука гума на първия етап, а по-късно през деня разбордира лявата си задна гума и счупи джанта при по-бързо влизане в завой, което го принуди да подмени за втори път проблемно колело.
Поз.
|
Пилот
|
Време
|
Разлика
|
1.
|
S. LOEB
|
1:18:52.5
|
0.0
|
2.
|
D. SORDO
|
1:19:02.0
|
+9.5
|
3.
|
J. LATVALA
|
1:19:57.2
|
+1:04.7
|
4.
|
S. OGIER
|
1:20:03.4
|
+1:10.9
|
5.
|
M. HIRVONEN
|
1:20:07.0
|
+1:14.5
|