Тридесет и третото издание на Сливен Рали догодина ще бъде кръг от най-атрактивните световни серии в този спорт. Състезанието, което през тази година бе оценено от Международната автомобилна федерация (ФИА) като най-добре организираното рали от Купата за Източна Европа през 2012 г., ще бъде кръг от Интерконтинентал Рали Челиндж (IRC).
Това съобщиха днес вечерта в Сливен пред над 150 автомобилни състезатели, организатори на състезания, съдии и клубове, директорът на Сливен Рали Тодор Чанев и неговия заместник Атанас Чанев. На срещата, която бе организирана в една от конферентните зали на сливенския хотел Спорт Палас присъства и Радослав Козлеков, един от новоизбраните членове на новия Управителен съвет на БФАС. В предизборна платформа на новия председател на федерацията бе посочено като целта до две години да се получи правото за организиране на кръг от IRC. Това бе едно от обещанията, с които Александров привлече значителна част от гласовете на автомобилните клубовете.
Сериите, които вече имат четиригодишна история, се организират от най-големия телевизионен спортен канал "Евроспорт". Предварителният договор с промотора на IRC вече е подписан, а първата от банковите гаранционни вноски за организацията на Сливен Рали 2012 ще бъде внесена до дни.
През 2010 г. Сливен Рали бе оценено от ФИА с 1238.5 т., докато кръг от европейския шампионат по рали в Боровец - Рали България, получи 1226.5 т.
Мястото на Сливен Рали още в следващия сезон става възможно както зарази настойчивата предварителна подготовка за такова домакинство, така и заради факта, че измежду кандидатите за следващия сезон отпадна полското състезание.
За четирите години от съществуването си Интерконтинентал Рали Челиндж (IRC) се превърнаха в значително по-интригуващата надпревара, сравнена със световното първенство под егидата на ФИА. Броят на състезанията са толкова, колкото и в шампионата на планетата - 13, но са значително по-атрактивни заради голямото телевизионно време, което "Евроспорт" отделя. Само със старта на отминаващото сега първенство в челинджа - Монте Карло, директните репортажи от скоростните етапи бяха в рамките на повече от 12 часа, а броят на зрителите, следили както живите предавания, така и репортажите е бил над 14 милиона.