Организацията по стартирането на 48-ото рали „България“ е почти финализирана. Това стана ясно на специалната пресконференция проведена в пресклуб „България“ на националния стадион „Васил Левски“ пред повече от 20 журналисти. На нея присъстваха председателят на БФАС доц. Владимир Илиев и един от младите и най-перспективни пилоти Григор Григоров, както и директорът на пресцентъра Станчо Шукеров.
Състезанието за втора поредна година ще бъде във Варна и околностите. Щабът на надпреварата е в хотел „Черно море“, церемониалният старт ще бъде пред Катедралния храм „Свето Успение Богородично“ в центъра на морската столица. Сервизният парк ще бъде позоциониран върху огромния паркинг на морската гара. Именно присъствието на бегачките в порт „Варна“ прави „визията“ на ралито изключително красива. Това е лека препратка към рали „Монте Карло“, където колите също са строени на фона на морето.
Другото, с което се гордеят организаторите и директорът на ралито Слави Славов е дългият списък със заявки от 54 екипажа, което не се е случвало доста отдавна на българска територия.Българите са 28, турците 24 има и 2 състезатели защитаващи спортната слава на Грузия. С №1 ще стартира миналогодишният шампион на България Пламен Стайков с навигатор Давид Кварацхелия-Давидоне с Mitsubishi Lancer Evo 9, който обаче е с грузински лиценз и ще стартира под друг национален флаг. Ще има 4 коли от R5, но те са от Турция, тъй като ралито е валидно и за шампионата на комшиите ни. От нашите пилоти, с най-конкурентна машина е Игнат Исаев с навигатор Милен Илиев- Citroen DS3 R3 Max. Девет коли са Mitsubishi Lancer Evo 9, без които ралитата по нашите географски ширини нямаше да са същите. За първи път двукратният шампион от Hyundai Racing Trophy Григор Григоров ще стартира от името на „Рейсинг тим Григоров“ с новия си автомобил – Peugeot 208 R2 от клас RC4. С тази кола Гришата ще направи дебют, въпреки техническите проблеми, които има с електрониката.
Конкуренция на Григоров ще бъдат Мирослав Ангелов/Недялко Сивов и Тихомир Стратиев/Добрин Борисов, които стартират със същите машини, както и няколко турски пилоти. Тихомир се зъвръща отново в ралитата след 1-годишна принудителна почивка. Четири са и екипажите от Hyundai Racing Trophy, които тази година ще участват с класиране и в националния шампионат. Председателят на БФАС Владимир Илиев оповести, че бюджетът на 48-ото издание на рали „България“ е максимално свит на 163 000 лева. Шейкдаун е предвиден на част от легендарната отсечка „Аладжа манастир“. Състезанието ще започне с най-дългия 26- километров откриващ етапа „Дюлино“. Заради това, че пътят свършва в село Козичино, се налага същата отсечка, след кратка неутрализация пред заведението „Кладенеца“, да се кара в обратна посока. Това противоречи донякъде на правилата на FIA. Възможна е негативна оценка от наблюдателя на ФИА.
Другите специални етапи от маршрута са много интересни. В двата дни във Варна, в кв. „Чайка“, ще има по един супер специален етап, въпреки високите разходи за охрана. Това решение е взето с оглед на привличането на повече публика. В маршрута се връща и легендарната отсечка „Аладжа манастир“.
На откриването се очаква да присъстват патронът на ралито, министърът на младежта и спорта Красен Кралев, кметът на Варна Иван Портних, както и председателят на СБА инж. Емил Панчев. СБА тази година чества своята 60-годишнина. Другата интересна подробност е, че се навършват 50 години от първата победа на Илия Чубриков в Балканското рали. Това състезание е дебюта в автомобилния спорт на легендарния пилот.