Десет етапа, след като излезе на първото място във временното класиране на Рали Турция френският пилот Себастиен Ожие успя да удвои преднината си пред своите преследвачи след тежка съботна сутрин в околностите на най-големия град в югоизточната ни съседка.
Пилотът на Ситроен Джуниър даде най-добро време на една от четирите отсечки, с което увеличи аванса си до 10 секунди. Петер Солберг със своя Ситроен С4 започна деня на четвърто място, но направи решаваща атака на 13-я етап край Рива. Състезателната отсечка е най-дългата на Рали Турция със своите 27.17 км. Всички от състезателите предпочетоха да пощадят гумите си на този етап, който стартира с два километра асфалт. Солберг обаче настъпи газта и даваше консистентно по-бързи времена през контролите на трасето.
Считаният за един от най-добрите пилоти на асфалт Себастиян Льоб не успяваше да се справи с по най-добрия начин с променливия характер на настилката. „Пътят е осеян с камъни. Беше много трудно”, оплака се световният шампион. Въпреки това Льоб измести своя съотборник Дани Сордо от четвъртото място и французинът се движи на 15 секунди зад лидера. Трети във временното подреждане е Мико Хирвонен.
Българският представител Тодор Славов, състезаващ се в съпътстващия клас Junior WRC заема 25-а позиция в генералната подредба и е пети в класа си.
Славов и неговият копилот Добромир Филипов започнаха деня от 29-ата позиция, но два етапа по-късно двамата напреднаха с три позиции. С изкачването си Славов остави зад себе си своя конкурент белгиеца Тиери Ньовил. В последния преди обедната почивка етап Славов успя да напредне с още едно място до 25-ото, на четири минути след следващия си опонент в класа и 27:23 мин. зад Ожие.
Поз.
|
Driver
|
Време
|
Разл.
|
1.
|
Себастиен Ожие
|
1:37:50.0
|
0.0
|
2.
|
Петер Солберг
|
1:38:00.9
|
+10.9
|
3.
|
Мико Хирвонен
|
1:38:04.6
|
+14.6
|
4.
|
Себастиен Льоб
|
1:38:05.0
|
+15.0
|
5.
|
Дани Сордо
|
1:38:05.2
|
+15.2
|
6.
|
Кими Райконен
|
1:41:09.6
|
+3:19.6
|
25.
|
Тодор Славов
|
2:05:13.2
|
+27:23.2
|