Пилотът на Мегапорт Пламен Стайков (Мицубиши Лансър Ево 9) спечели излючително драматичното планинско „Варна“ 2013. Стайков, на когото се наложи да пътува спешно до Чехия дни преди състезанието, заради проблем с двигателя на своето Мицубиши, бе изключително стабилен и през трите състезателни манша. На второ място днес край Аладжа манастир се нареди 18-годишният Григор Григоров (Боила Автомоторспорт, Мицубиши Лансър Ево 9), а призовата тройка допълни Мартин Сурилов (АСК „Стари столици“, Мицубиши Лансър Ево 9).
Състезанието предложи много емоции и драматични събития. Лидерът от вчерашните квалификации Мартин Сурилов се завъртя още в първия състезателен манш, на един бързите завои в средата на трасето и изгуби ценни секунди, които го извадиха от борбата за победата. По-късно на същия завой катастрофира местния пилот Пламен Петков, който мина през таван, но без никакви последствия за пилота. Състезанието бе спряно за около 15 минути, за да се откара смачкания автомобил на Петков и да се почисти асфалта от разлятото масло.
В крайна сметка най-добро време при първото изкачване към Аладжа манастир постигна Любен Каменов (Каменов Рейсинг Тим, Мицубиши Лансър Ево 9), който записа и новия рекорд на трасето – 1:41,82 минути. На минималната разлика от 65 стотни след него се нареди Стайков , а на 69 стотни от лидера бе Илия Царски (Автоцар, Мицубиши Лансър Ево 9).
В началото на втория манш започна да ръми и това направи трасето още по-предизвикателно за пилотите. Лидерът от предното минаване Каменов се завъртя и пропадна далеч назад в класирането. След перфектно каране по трудното трасе, Пламен Стайков излезе убедително начело с аванс над 6 секунди пред Царски, а трети излезе младия Григор Григоров.
След проливен дъжд, третия манш трябваше да се проведе на изцяло мокра настилка. Стайков отново показа стабилна езда и заслужено спечели победата в генералното класиране. На второ място излезе Григор Григоров. Третото място остана за Мартин Сурилов, който успя да навакса част от изоставането си в дъжда.
Илия Царски допусна сериозна грешка при преминаването на Т-образното кръстовище, изгаси автомобилът си и загуби много ценни секунди, които го изпратиха чак на шесто място.
В обединената група Х и Е на първо място завърши Стайков, следван от приятната изненада Стефан Панчугов (Казанлък Моторспот, Хонда Сивик) и Илия Царски.
При автомобилите в група А и N победата отиде при Григор Григоров, втори бе Мартин Сурилов, а трети завърши Тодор Славов (Булбет Рали Тим, Рено Клио R3).
При отборите най-бързи бяха състезателите на Мегапорт, следвани тези от Боила Автомоторспорт и местните представители на Булбет Рали Тим.
Григор Григоров спечели специалната купа на организатора за млад пилот, показал дух, всеотдайност и атрактивна езда по време на състезанието. Григоров бе избран от комисия в състав от рали шампионът на България за 1983 година Славчо Христов, навигаторът Янаки Янакиев и фотографът Любомир Асенов.
Състезанието предложи много емоции и драматични събития. Лидерът от вчерашните квалификации Мартин Сурилов се завъртя още в първия състезателен манш, на един бързите завои в средата на трасето и изгуби ценни секунди, които го извадиха от борбата за победата. По-късно на същия завой катастрофира местния пилот Пламен Петков, който мина през таван, но без никакви последствия за пилота. Състезанието бе спряно за около 15 минути, за да се откара смачкания автомобил на Петков и да се почисти асфалта от разлятото масло.
В крайна сметка най-добро време при първото изкачване към Аладжа манастир постигна Любен Каменов (Каменов Рейсинг Тим, Мицубиши Лансър Ево 9), който записа и новия рекорд на трасето – 1:41,82 минути. На минималната разлика от 65 стотни след него се нареди Стайков , а на 69 стотни от лидера бе Илия Царски (Автоцар, Мицубиши Лансър Ево 9).
В началото на втория манш започна да ръми и това направи трасето още по-предизвикателно за пилотите. Лидерът от предното минаване Каменов се завъртя и пропадна далеч назад в класирането. След перфектно каране по трудното трасе, Пламен Стайков излезе убедително начело с аванс над 6 секунди пред Царски, а трети излезе младия Григор Григоров.
След проливен дъжд, третия манш трябваше да се проведе на изцяло мокра настилка. Стайков отново показа стабилна езда и заслужено спечели победата в генералното класиране. На второ място излезе Григор Григоров. Третото място остана за Мартин Сурилов, който успя да навакса част от изоставането си в дъжда.
Илия Царски допусна сериозна грешка при преминаването на Т-образното кръстовище, изгаси автомобилът си и загуби много ценни секунди, които го изпратиха чак на шесто място.
В обединената група Х и Е на първо място завърши Стайков, следван от приятната изненада Стефан Панчугов (Казанлък Моторспот, Хонда Сивик) и Илия Царски.
При автомобилите в група А и N победата отиде при Григор Григоров, втори бе Мартин Сурилов, а трети завърши Тодор Славов (Булбет Рали Тим, Рено Клио R3).
При отборите най-бързи бяха състезателите на Мегапорт, следвани тези от Боила Автомоторспорт и местните представители на Булбет Рали Тим.
Григор Григоров спечели специалната купа на организатора за млад пилот, показал дух, всеотдайност и атрактивна езда по време на състезанието. Григоров бе избран от комисия в състав от рали шампионът на България за 1983 година Славчо Христов, навигаторът Янаки Янакиев и фотографът Любомир Асенов.