Яри Мати Латвала продължи с отличното си каране и във втория ден на Рали Сардиния, като след пробезите от деветия специален етап в околностите на Монте Лерно финландецът разполага с преднина от 27 секунди пред съотборника си Мико Хирвонен и 34 пред световния шампион Себастиян Льоб.
Латвала прекара своя Форд Фокус през предизвикателните 29 километра на Монте Лерно с четвърто време от колоната. Французинът Льоб със своя Ситроен даде най-добро време в последния етап преди обедната почивка, но проблеми в спирачната система и неправилно изчисляване на времето му означаваше, че той нямаше да изпревари Хирвонен във временното подреждане.
След края на предишния етап Льоб паркира автомобила си на няколко км преди началото на следващата отсечка и направи опит със съекипника си Даниел Елена да отстрани проблемите в спирачната си система. В крайна сметка той продължи участието си с минута закъснение, което означаваше, че той ще получи 10 наказателни секунди към времето си.
Мико Хирвонен даде трето най-добро време и остана доволен, че Льоб не успя да го задмине. „Частникът” Петер Солберг остана четвърти в модернизирания си Ситроен Ксара 2005, но в бокса сподели, че не е доволен с шофирането си.
Най-дългият етап за деня създаде известни проблеми за немалко състезатели. Един от тях бе Хенинг Солберг с Форд, който изкара голяма част от състезателните отсечки на три гуми. Той обясни, че ударил нещо още на старта и след това карал на джанта. Спуканата гума свали Хенинг от пето на осмо място.
Времена от етап 9:
Генерално подреждане след етап 9:
Времена от етап 9:
Pos |
Пилот |
Време |
Разлика |
1. |
Себастиян Льоб |
19:36.7 |
0.0 |
2. |
Дани Сордо |
19:38.9 |
+2.2 |
3. |
Мико Хирвонен |
19:40.1 |
+3.4 |
4. |
Яри Мати Латвала |
19:47.8 |
+11.1 |
5. |
Петер Солберг |
19:53.8 |
+17.1 |
Генерално подреждане след етап 9:
Pos
|
Пилот
|
Време
|
Разлика
|
1.
|
Яри Мати Латвала
|
2:11:38.4
|
0.0
|
2.
|
Мико Хирвонен
|
2:12:05.4
|
+27.0
|
3.
|
Себастиян Льоб
|
2:12:12.9
|
+34.5
|
4.
|
Петер Солберг
|
2:12:38.7
|
+1:00.3
|
5.
|
Дани Сордо
|
2:13:05.3
|
+1:26.9
|