Триумфът на US Open изстреля Новак Джокович начело на класацията по спечелени приходи от наградни фондове. Ноле получи чек за 3.8 млн. долара за победата над Хуан Мартин дел Потро и вече е едноличен лидер с общо 119.1 млн. долара, изпреварвайки Роджър Федерер (117.5 млн. долара).
Джокович има по-малко титли от Големия шлем от Федерер, но е спечелил 13 от 14-те си мейджъра след 2010 година, когато турнирите чувствително повишиха наградните фондове. За справка Федерер е спечелил 75% от мейджърите си преди 2010-а.
Джокович обаче продължава да изостава чувствително от Федерер по рекламни приходи. По информация на „Форбс“, договорите на швейцареца му носят около 65 млн. долара годишно. През лятото той изненадващо се раздели с „Найки“ и подписа със значително по-малко популярната компания „Уникло“. Този контракт, отново по данни на „Форбс“, носи на Маетрото около 30 млн. долара годишно.
Федерер има рекламни договори и с гиганти като Credit Suisse, Rolex, Moet & Chandon и други. От спонсорски договори Джокович заработва „скромните“ 22 млн. долара годишно.
Преди няколко години Джокович стана първият тенисист в историята, който минава границата от 100 млн. долара, спечелени от наградни фондове.