1. Novsport
  2. - ЦСКА
  3. Шефът на общинската дирекция по контрол на строителството: ЦСКА ремонтира не това, което трябва

Шефът на общинската дирекция по контрол на строителството: ЦСКА ремонтира не това, което трябва

ЦСКА искаше да прави нов стадион на мястото на сегашния, но искането им не беше направено професионално - показаха едни рисунки и заявиха: ето, това ще направим. Добре, ама кога, как и защо - не знаем, каза той

Шефът на общинската дирекция по контрол на строителството: ЦСКА ремонтира не това, което трябва

 Шефът на общинската комисия по контрол на строителството Влади Калинов заяви, че съвсем не е убеден, че стадион "Българска армия" ще получи лиценз. В интервю за "24 часа" той беше категоричен, че "докато футболният клуб не изпълни предписанията, “Армията” ще остане затворена".

 

- Г-н Калинов, проверка на Столичната община през миналата година показа, че стадионите са в окаяно състояние. Оттогава мина година. Какво свършиха футболните клубове?

 

- Повечето клубове разбират колко е тежко състоянието на стадионите и че трябва да се действа спешно. Разбира се, има и малки изключения. Най-лошият пример е стадион “Локомотив”. Въжената конструкция не е поддържана с години. За съжаление и до днес тя продължава да е в окаяно състояние. Нищо не е направено, за да се реновира и санира. Така че година след проверката стадионът продължава да се ползва по същия начин, което е живо предизвикателство и опит да дърпаме господ за шлифера, за да видим дали може да се случи някакво нещастие, или не. Това не е нормално. Да, на него не се играят мачове, но колко концерти минаха оттам? Правим всичко възможно това да спре, но общината не е институцията, която може да наложи тотална забрана за ползването на “Локомотив”. Кметът на София Йорданка Фандъкова изпрати преди време писмо до областния управител на София Данаил Кирилов, чиято собственост е “Локомотив”, и до футболния клуб, в което настоява да се забрани провеждането на всякакви мероприятия.

 

Преди няколко дни премиерът Бойко Борисов предложи “Локомотив” като един от вариантите за нов национален стадион. Все още обаче нямаме нищо официално и изискванията за спешен ремонт остават с пълна сила.

 

- Какво е състоянието на “Герена” след дербито “Левски” - ЦСКА? Сериозни ли са пораженията?

 

- В петък имах среща с Константин Баждеков. “Герена” е собственост на държавата в лицето на МВР и областната управа. Затова освен до “Левски” изпратихме писма и до тях какви ремонти трябва да се направят. От МВР ни отговориха, че нямат средства. Още чакаме отговор от областната управа. Според комисията, която прави проверката там, настилката по трибуните се рони и трябва да се подмени. Има проблем и с наклона на седалките на една от трибуните. В понеделник ще има среща между представители на футболния клуб, МВР и областната управа, за да се съгласуват ремонтите. С Баждеков се разбрахме “Левски” да подготви в най-кратки срокове програма за отстраняване на проблемите. Вече се работи по изпотрошените трибуни в сектор “Г” след мача с ЦСКА. Ремонтът ще струва минимум 80 000 лв. Смяната на настилката по трибуните на целия стадион пък ще излезе около 1,5 млн. лв. Въпреки това като цяло забележките за “Герена” са минимални и са по-скоро козметични. Няма сериозни повреди по носещата конструкция. Работи се и по проблема с наклона на седалките. Имаме нормален диалог със собствениците и очакваме всичко, което сме предписали за ремонт, да бъде изпълнено. Дали сме им 6-месечен срок, който тече от средата на декември, да направят конструктивно обследване на стадиона. Трябва да се изготви и технически паспорт, но срокът за него е доста по-дълъг. По принцип всички сгради, включително и стадионите, трябва да имат технически паспорт, т.е. да се обследва носещата конструкция, топло-техническата ефективност и др. Това е едно цялостно разглеждане на сградата и изключително скъпо обследване. Вероятно “Герена” ще е първият клубен стадион с готов технически паспорт.

 

- А ЦСКА ще играе ли скоро мачовете си на “Българска армия”?

 

- Знаете, че ЦСКА искаше да прави нов стадион на мястото на сегашния, но искането им не беше направено професионално - показаха едни рисунки и заявиха: ето, това ще направим. Добре, ама кога, как и защо - не знаем. Иначе на “Българска армия” трябва да се направи техническа експертиза за състоянието на носещата конструкция и да възстановят проектната си документация, защото нямат никакви строителни книжа.

 

Там също нямаме резултат, но стадионът не се и ползва. Следващата седмица имаме среща със собствениците на ЦСКА. Все още не мога да кажа дали ще разрешим да се играе на “Българска армия”.

 

- Но там правиха някакви ремонти...

 

- Тези работи, които се правиха, не изискват разрешение за строеж, така че не се ремонтира това, което трябва. Затова, докато футболният клуб не изпълни предписанията, “Армията” ще остане затворена.

 

- А “Академик” и “Славия”?

 

- Стадион “Академик” се ремонтира. Работим много добре със стопаните на стадиона. Те имат подкрепата на спортното министерство. Изключително коректни са и няма никакви коментари дали трябва, или не трябва да се ремонтира стадионът. Там нещата също се изпълняват перфектно. Трябва обаче да се свърши доста работа, включително и с лекоатлетическата писта има проблем. Представиха ни график за поетапното извършване на ремонтите, защото няма как да се направят наведнъж. Държавата не може да даде толкова пари накуп, но вече се работи по пистата. На “Славия” също текат ремонти, но там няма сериозни проблеми. Предписанията са за козметични ремонти, освежаване и поставяне на осветление.

 

Основният проблем на всички стадиони всъщност е да изпълнят изискването на ФИФА и УЕФА голям процент от трибуните да са покрити. Съоръженията обаче са държавна собственост и клубовете ги ползват под наем. Затова трябва да решат заедно този проблем.

 

- В какво състояние е националният стадион “Васил Левски”?

 

- Там няма никакви сериозни нарушения. Националният стадион е в най-добро състояние, защото най-скоро е бил ремонтиран основно. Преди 5-6 г. се реновира всичко - писти, седалки, трибуни. Друг е въпросът дали мястото му е точно в центъра на София. За да функционира нормално, на едно такова съоръжение му трябва елементарна инфраструктура, която да го обслужва - паркинг, където феновете да си оставят колите, нормален достъп до градския транспорт и др. Самият стадион обаче не бива да пречи на града. Сега при всеки мач или концерт центърът на столицата се затваря. Не може да обричаме софиянци на това. Затова идеята е да се направи нов национален стадион извън центъра, за да не блокира града и шумът да не пречи. “Васил Левски” обаче не бива да се събаря, а да се ползва за мероприятия с по-малка посещаемост, например лекоатлетически състезания.

 

- След инцидента на кортовете на “Славия” в края на миналата година започнахте проверки на всички съоръжения, покрити с балони. Какво открихте?

 

- До момента не сме установили нарушения. Проверихме всичките 6-7 балона в София.

 

- Как върви строителството на спортната зала? Вярно ли е, че покривът е прокапал, а лекоатлетическата писта ще е по диагонал, понеже не стигат няколко метра?

 

- Строителството върви предсрочно. Спортната зала е почти готова. Вече се работи вътре. А пистата ще е по диагонал, защото в първоначалния проект не беше предвидено изобщо да има писта. В това няма нищо лошо. Когато сградата се въведе в експлоатация и прокапе, тогава може да си говорим. Сега обаче залата все още се строи.